تور استثنایی استانبول همراه با عضویت افتخاری در داعش

کدخبر: 985176

سه دختر مدرسه‌ای که هفته پیش در لندن از قصد خود برای پیوستن به داعش خبر داده و ناپدید شده بودند، حالا در ترکیه هستند؛ ترمینال مرکزی سفرهای اعضای داعش در منطقه

ترکیه از ابتدای آغاز درگیری‌ها در سوریه، پای ثابت حمایت مالی، نظامی و معنوی از داعش و تمامی گروه‌های مخالف دولت بشار اسد بوده است و به ترمینال اصلی انتقال تروریست‌ها از سراسر جهان به خاک سوریه تبدیل شده است.
گروه بین‌الملل - نسیم: ماه پیش یک خبر عجیب منتشر شد؛ سه دختر مدرسه‌ای در انگلستان چند روزی است که ناپدید شده‌اند و در نوشته‌ای که از خود به جا گذاشته‌اند، از قصد خود برای پیوستن به داعش و حضور در این گروه خبر داده‌اند.
حالا چند روز از انتشار این خبر گذشته و تصاویر یک دوربین مداربسته نشان می‌دهد که این سه دختر در ترکیه هستند؛ بهشت داوطلبان پیوستن به داعش؛ جایی که به راحتی نوشیدن یک لیوان چای داغ در سرمای زمستان می‌توان از مرز عبور کرد و وارد خاک سوریه شد.
در این تصاویر، «شمیما و امیرا» ی ۱۵ و «کادیزا» ی ۱۶ ساله، منتظر رسیدن یک اتوبوس برای رفتن به مرز ترکیه با سوریه هستند. البته پیلس بریتانیا معتقد است که این تصاویر قدیمی هستند و حالا باید برای پیدا کردن این سه دختر، خاک سوریه و در میان کمپ‌های داعش را جستجو کرد.
اینکه جذابیت جنایت‌های داعش برای چند دختر دبیرستانی آن هم در لندن چه بوده که آنان را برای پیوستن به این گروه ترغیب کرده، ماجرای مفصلی است که نیاز به تحلیل جداگانه دارد اما نکته جالب و اساسی در این می‌ان، راهی است که آنان برای پیوستن به داعش و حضور در سوریه انتخاب کرده‌اند. بله؛ ترکیه!
ترکیه از ابتدای آغاز درگیری‌ها در سوریه، پای ثابت حمایت مالی، نظامی و معنوی از داعش و تمامی گروه‌های مخالف دولت بشار اسد بوده است و به ترمینال اصلی انتقال تروریست‌ها از سراسر جهان به خاک سوریه تبدیل شده است. کشوری که مدعی رعایت تمامی نکات حقوق بشری در تراز بین‌المللی است، حالا به دروازه عضویت داعش معروف شده است و از همه جای جهان به این کشور می‌آیند و بدون هیچ مشکلی وارد خاک سوریه می‌شوند.
شاید وقت آن رسیده که سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل به جای همراهی با نمایش‌هایی نظیر «ائتلاف آمریکایی ضدداعش»، رسما وارد میدان شود و برای آنکارا خط و نشان بکشد؛ خط و نشانی که می‌تواند ستاد پشتیبانی نیروی انسانی داعش در ترکیه را از بین ببرد و خیلی زود پایان افسانه داعش برای همه مردم جهان اکران شود.
ارسال نظر: