رئیس سیا: از امتیازاتی که ایران در توافق لوزان داده، شگفت‌زده شدم

کدخبر: 992923

‌به گزارش الجزیره، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا افزود: هرگز تصور نمی‌کردم که ایران چنین توافقی را بپذیرد/ امتیازاتی که ایران در این توافق به غرب داده به‌ طور کاملا خوشایندی "غافلگیرکننده" است

به گزارش نسیم، "جان برنان"، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جریان نشستی در دانشگاه هاروارد با سخنانی تند به منتقدان توافق اتمی با ایران پاسخ داد. او انتقاد کسانی را که می‌گویند این توافق راه ایران برای ساخت بمب اتمی را هموار می‌کند‌، ناشی از "ریاکاری" خواند .

جان برنان گفت :به عقیده من (آنها) صادق نیستند. اگر آنها واقعیت را بدانند متوجه خواهند شد که چه چیزی برای این برنامه (ساخت بمب اتمی) لازم است.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تصریح کرد که توافق اتمی با ایران نه تنها غنی‌سازی اورانیوم و پلوتونیوم را در این کشور متوقف می‌کند بلکه دربرگیرنده بازرسی‌های دقیق سازمان انرژی اتمی از تأسیسات اتمی ایران است .

جان برنان گفت: از امتیازهای که ایران در این توافق به غرب داده به‌طور کاملا خوشایندی غافلگیر شده است. او افزود که این امتیازها شامل تعداد سانتریفوژها و میزان مواد رادیواکتیو غنی‌شده ایران است .

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا افزود که در ابتدا هرگز تصور نمی‌کرده که ایران چنین توافقی را بپذیرد. او با این حال تصریح کرد که هنوز توافق نهایی با ایران به دست نیامده است.

ارسال نظر: