واشنگتن پست: مقامات کنگره از سخنان روحانی نگران نشده‌اند

کدخبر: 994627

این روزنامه آمریکایی نوشت: سخنان روحانی در واکنش به تصویب ورود سنا به توافق هسته‌ای، اراده هر دو حزب را برای بررسی توافق نهایی در کنگره تغییر نخواهد داد/ سناتور منندز: سخنان روحانی در مورد کنگره بی اهمیت است

به گزارش «نسیم»، روزنامه واشنگتن پست نوشت در مقاله‌ای با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور نوشت: حسن روحانی، روز چهارشنبه گفت تهران برای حصول یک توافق هسته ای جامع با قدرت های جهانی مذاکره می کند نه با کنگره آمریکا و خواستار رای کمیته سنا برای قدرت دادن به کنگره به منظور بررسی مسائل داخلی آمریکا شد .

وی در یک سخنرانی تلویزیونی در شهر رشت در شمال ایران بار دیگر تکرار کرد کشورش توافق هسته ای جامع با قدرت های جهانی را نخواهد پذیرفت مگر آنکه همه تحریم ها بر ضد ایران برداشته شود .

روحانی این سخنان را یک روز پس از آن بیان کرد که کمیته سنا به اتفاق آرا به نظارت کنگره بر توافق هسته ای احتمالی با ایران پس از ضرب الاجل سی ام ژوئن رای داد . به نظر نمی رسد که مقامات بلند پایه در کنگره، از سخنان روحانی نگران شده باشند .

سناتور تیموتی کاین گفت: آنها از همان اول می دانستند اگر بخواهند تحریم های کنگره لغو شود، کنگره باید در این تصمیم گیری نقش داشته باشد .

سناتور جان مک کین،‌ منتقد مذاکرات و چارچوب توافق هسته ای گفت: سخنان روحانی اراده هر دو حزب را برای بررسی توافق نهایی در کنگره تغییر نخواهد داد .

سناتور رابرت منندز که مدت‌هاست برای نظارت کنگره بر این توافق تلاش کرده است، گفت: سخنان روحانی در مورد کنگره بی اهمیت است. وی فزود: گرچه ما به طور مستقیم مذاکره نمی‌کنیم اما در پایان در مورد مذاکرات نظر خواهیم داد .

ارسال نظر: