رئیس‌جمهور چین امروز به پاکستان می‌رود

کدخبر: 995435

"شی جینپینگ" رئیس‌جمهور چین در سفر امروز خود به پاکستان، اجرای پروژهایی به ارزش ۴۶ میلیارد دلار را کلید خواهد زد که بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری‌های آمریکا در پاکستان است

به گزارش نسیم به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از اجرای این پروژه ها در بخش های زیربنایی و انرژی، ایجاد گذرگاه اقتصادی پاکستانی- چینی بین بندر گوادر پاکستان در ساحل دریای عرب و استان سین کیانگ در غرب چین است.

مشاهد حسین سید رئیس کمیسیون دفاعی پارلمان پاکستان گفت: این طرح نشان دهنده کاهش نفوذ اقتصادی غرب در منطقه و افزایش نفوذ اقتصادی چین است. وی افزود پاکستان اکنون اهمیتی راهبردی برای چین دارد.

این گذرگاه اقتصادی از استان فقیرنشین بلوچستان پاکستان عبور خواهد کرد که مدتها صحنه شورش جدایی طلبان و گروه های تبهکار و تندروهای اسلام گرا بوده است. ارتش پاکستان وعده سرکوب شورش ها را داده است و امنیت کارگران چینی نیز از نظر رئیس جمهور چین اهمیت زیادی دارد.

شی جینپینگ همچنین با نواز شریف نخست وزیر پاکستان درباره همکاری در افغانستان و نگرانی چین از ارتباطات تروریست‌ها در سین کیانگ با تندروهای پاکستانی گفتگو خواهد کرد.

رئیس جمهور چین تقویت همکاری اقتصادی با پاکستان را به پیشرفت در مسئله امنیت ارتباط داد و گفت همکاری ما در بخش های امنیتی و اقتصادی، تقویت کننده یکدیگر هستند و باید این دو موضوع به موازات یکدیگر پیش بروند.

ارسال نظر: