ادعاهای سرکرده منافقین در کنگره آمریکا به سخره گرفته شد

کدخبر: 997715

مریم رجوی که قرار بود در نشست کنگره درباره "داعش" صحبت کند٬ در کل ۱۹ بار به کلمه داعش اشاره کرد و ۱۳۵ بار اسم کلمه ایران را آورد

به گزارش نسیم، اظهارات روز گذشته سرکرده گروهک تروریستی منافقین در جمع قانونگذاران آمریکایی که برای اولین بار اتفاق می‌افتاد با واکنش‌های تمسخرآمیز روبرو شد.

یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش از «مریم رجوی» دعوت کرد برای سخنرانی در جلسه استماعی با موضوع «داعش: تعریف دشمن» شرکت کند.

رجوی روز چهارشنبه از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه استماع شرکت کرد. به محض آغاز ویدئو کنفرانس وی «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه که پیش از این هم، همراه با برخی کار‌شناسان دیگر اعتراض خود را به حضور سرکرده منافقین اعلام کرده بودند سالن را ترک کرد.

فورد چند روز پیش در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری - تحلیلی المانیتور اعلام کرده بود که در زمان حضور رجوی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حضور پیدا نخواهد کرد و بعد از اتمام اظهارات وی در باقی جلسه شرکت می‌کند.

او درباره دلایل این تصمیمش گفت: «مدیریت کمیته روابط خارجی در این مورد، وحشتناک بوده است. این گروه لعنتی چه حرفی برای گفتن درباره داعش دارد؟»

اما غیر از «رابرت فورد»، «دانیل بنجامین» که خود به هنگام خدمتش در پست مسوولیت بخش مبارزه با تروریسم بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، زمان تصدی پست وزارت خارجه توسط هیلاری کلینتون در خارج کردن منافقین از لیست تروریستی آمریکا نقش داشت هم منتقد حضور رجوی در این جلسه بود. بنجامین اعلام کرد که در این نشست شرکت نخواهد کرد و درباره دلیل این تصمیم خود چنین گفت که «باور ندارد مجاهدین خلق هیچ چیزی برای مشارکت در بحث مربوط به دولت اسلامی (داعش) داشته باشند و این دعوت، منحرف شدن از یک بحث بسیار مهم است».

وی افزود: «گرچه من در تصمیم به خروج مجاهدین خلق (منافقین) از لیست سازمانهای تروریستی نقش داشتم اما همچنان درباره این گروه نگرانی‌هایی داریم. هیچ کس نمی‌تواند به طور جدی درباره اینکه مجاهدین خلق خون بسیاری از آمریکایی‌ها را ریخته بحث کند. این گروه علاوه بر کشتار غیرنظامیان و پرسنل نظامی آمریکا، در گرفتن سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ نقش داشته است و به عنوان یک نیروی مهاجمی برای صدام حسین خدمت کرده و همچنین با اعضای خود نیز به طرز هولناک و زور رفتار کرده است.»

اما با وجود تمام این مخالفت‌ها تغییری در تصمیم کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاصل نشد و وی روز چهارشنبه در این نشست به سخنرانی پرداخت. رجوی در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد که به باد تمسخر گرفته شد.

وی که سرکردگی گروهکی را به عهده دارد که از حیث آئین فکری به گفته بسیاری از کار‌شناسان مشابه داعش دانسته می‌شود در این سخنرانی تلاش کرد همین موضوع را به ایران فرافکنی کند.

سرکرده منافقین، ایران را «پدرخوانده داعش» خواند و ایران را به تلاش برای ایجاد آن متهم کرد. وی گفت برای مقابله با داعش لازم است که رژیم ایران تغییر داده شود.

این اظهارات سرکرده گروهک منافقین با واکنش‌های تمسخرآمیز روبرو شد. خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «نیشن» در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئی‌تر نوشت: «احتمالاض رجوی در مرحله بعد به سازمان جهانی بهداشت می‌رود و در آنجا می‌گوید برای مقابله با بیماری ابولا لازم است دولت ایران را سرنگون کنیم.»

اما نشریه فارن‌پالیسی هم در تحلیلی در همین باره: «از رهبر جنجالی مخالفان ایران خواسته شد درباره تخصصش درباره داعش با نمایندگان صحبت کند اما او نشان داد که فقط دوست دارد درباره ایران صحبت کند.»

این نشریه آمریکایی نوشت وی در این نشست در کل ۱۹ بار به کلمه داعش اشاره کرد، ۴۸ بار به کلمه عراق اشاره کرد اما ۱۳۵ بار اسم کلمه ایران را آورد.

ارسال نظر: