کارمند سابق وزارت انرژی آمریکا به جرم "سرقت اطلاعات هسته‌ای" بازداشت شد

کدخبر: 999220

وی به تلاش برای آغاز حملات سایبری علیه رایانه‌های حاوی اطلاعات حساس در وزارت انرژی آمریکا و فروش آنها به دولت‌های خارجی متهم شده است

به گزارش نسیم به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، مقامات آمریکایی می‌گویند برای یک مقام اسبق وزارت انرژی این کشور به اتهام تلاش برای نفوذ به رایانه‌های این وزارت‌خانه، سرقت اطلاعات و فروش آنها به دولتهای خارجی کیفرخواست صادر شده است.

"چارلز هاروی اکلستون" یکی از کارمندان سابق وزارت انرژی و از اعضای "کمیسیون نظارت هسته‌ای" بعد از آن دستگیر شد که پلیس اف‌بی‌آی با انجام عملیات‌هایی مخفیانه متوجه شد وی به "یک دولت خارجی" پیشنهاد ارائه برخی اطلاعات محرمانه هسته‌ای که مربوط به وزارت انرژی آمریکا هستند را ارائه کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا این شهروند 62 ساله آمریکایی از سال 2011 در فیلیپین زندگی می‌کند و یک سال قبل‌تر، از کمیسیون نظارت هسته‌ای اخراج شده است. بنا به این اطلاعیه وی در ماه ژانویه ایمیل‌هایی حاوی نرم‌افزارهای آلوده را برای بیش از 80 نفر از کارمندان وزارت انرژی آمریکا ارسال کرده است.

"وینسنت کوهن"، دادستان موقت منطقه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این کارمند سابق فدرال به تلاش برای آغاز حملات سایبری برای سرقت اطلاعات حساس از وزارت انرژی متهم شده است."

"اکلستون" 27 ماه مارس توسط مقامات کشور فیلیپین دستگیر و با اقامه اتهامات کیفری به دولت آمریکا تحویل داده شد.

"اکلستون" در متن کیفرخواست صادر شده به "تخریب، سوء استفاده و آسیب‌رسانی" به رایانه‌های حاوی اطلاعات حساس وزارت انرژی آمریکا و اجازه به دولتهای خارجی برای دسترسی به آنها متهم شده است. به ارتباطات وی با نماینده "یک دولت خارجی" اشاره شده اما نامی از آن دولت برده نشده است.

ارسال نظر: