درنگی در عکس مشترک وزرای امور خارجه رژیم صهیونیستی و بحرین

چرا آل خلیفه در پی روابط نزدیک با اسرائیل است؟

کدخبر: 2330570

۱۸ جولای سال جاری، وزیر خارجه اسرائیل در صفحه شخصی خود در توییتر عکس یادگاری مشترک با همتای بحرینی خود را منتشر کرد و آن را نشانه پیشرفت در روابط خارجی تل‌آویو خواند. تا چند سال قبل، احدی نمی‌توانست پیش‌بینی کند وزیر خارجه یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس با وزیر خارجه دولت عبری عکس یادگاری بیندازد.

نسیم آنلاین : پایگاه تحلیلی «جویش نیوز سیندیکت» ( Jewish News Syndicate - JNS ) در مقاله‌ای به قلم «اسرائیل کاسنیت» به بررسی علل گرایش بحرین به ایجاد رابطه نزدیک با رژیم صهیونیستی پرداخت.

در ابتدای این گزارش، نویسنده به موقعیت رژیم اشغالگر قدس در منطقه تا همین یک دهه قبل پرداخت: «تا چند سال قبل، دولت عبری [صهیونیستی] یکی از علل یا منشأهای بحران خوانده می‌شد. اما الآن اسرائیل نه جزئی از مشکل، بلکه جزئی از راه‌حل قلمداد می‌شود!» کاسنیت برای این ادعای خود شاهد مثال می‌آورد: «۱۸ جولای سال جاری، وزیر خارجه اسرائیل در صفحه شخصی خود در توییتر عکس یادگاری مشترک با همتای بحرینی خود را منتشر کرد و آن را نشانه پیشرفت در روابط خارجی تل‌آویو خواند. تا چند سال قبل، احدی نمی‌توانست پیش‌بینی کند وزیر خارجه یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس با وزیر خارجه دولت عبری عکس یادگاری بیندازد.»

وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی در مسجد زاید کبیر در ابوظبی

عومیر دوستری کارشناس اندیشکده استراتژیک اورشلیم در این مورد می‌گوید: «نگرانی رو به تزاید طرفین نسبت به ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و نقش‌آفرینی در کشورهای عربی منطقه باعث شده کشورهای عربی در صدد بهبود روابط با اسرائیل باشند.» این استراتژیست صهیونیست با یادآوری سخنان آل خلیفه در مصاحبه با شبکه ۱۳ دولتی اسرائیل، افزود: «منامه در اکتبر میزبان مانور مشترک دریایی هوایی آمریکا با حضور حدود ۶۰ کشور است. می‌توان احتمال بسیار بالایی داد که اسرائیل نیز در این مانور حاضر باشد!»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال رایزنی با پادشاه عمان

وارشا کوداوایور ( Varsha Koduvayur ) از پژوهشگران مؤسسه دفاع از دموکراسی در واشنگتن در این مورد می‌گوید: «کشورهای عربی حاشیه حلیج فارس می‌خواهند اسرائیل به عنوان یک شریک و همپیمان از آن‌ها در برابر تهدیدات ایران دفاع کند. ضمن این‌که از طریق بهبود روابط با تل‌آویو امیدوارند به منافع سرشار اقتصادی دست یابند.» او در این زمینه دیدار نتانیاهو با سلطان قابوس و افتتاح دفتر موساد در مسقط را مثال زد.

ارسال نظر: