اقتصاد جهان تا رکود، فاصله بسیار زیادی دارد

کدخبر: 2333526

یک مقام صندوق بین المللی پول گفت:«درگیری های تجاری بر رشد اقتصاد جهان تاثیر می گذارد ولی ما هیچ رکودی را با شرایط فعلی پیش بینی نمی کنیم. به نظر من، ما تا رکود بسیار فاصله داریم».

درگیری های تجاری بر رشد اقتصاد جهان تاثیر می‌گذارد ولی صندوق بین المللی پول هنوز تا پیش‌بینی رکود جهانی فاصله دارد. صندوق بین المللی پول برای اعلام دورنمای جدید اقتصادی خود در ماه آینده آماده می‌شود.

این صندوق روز پنجشنبه اعلام کرد عوارضی که توسط آمریکا و چین اعمال شده و عوارضی که تهدید به وضع آن کرده اند، می تواند 0.8 درصد تولید اقتصادی در جهان را در 2020 کاهش دهد و باعث خساراتی در سال‌های آینده شود.

یک مقام صندوق بین المللی پول که با آماده سازی این دورنما آشنایی دارد گفت:« درگیری های تجاری بر رشد اقتصاد جهان تاثیر می گذارد ولی ما هیچ رکودی را با شرایط فعلی پیش بینی نمی کنیم. به نظر من، ما تا رکود بسیار فاصله داریم».

وی گفت:«در حالی که فعالیت های تولیدی ضعیف بوده، شاهد رونق دوباره بخش خدمات بوده ایم و اطمینان مشتریان در حال افزایش است. ما به دقت تمام نشانه ها را بررسی می کنیم».

صندوق بین المللی پول دو بار در سال دورنمای اقتصادی خود را منتشر می کند که با اجلاس بهار و پاییز آن همزمان است و در این دورنما، تولید ناخالص داخلی جهان را برای سال جاری و سال بعد پیش بینی می کند.

مذاکره کنندگان آمریکا و چین قرار است هفته آینده در واشنگتن دیدار کنند تا برای مذاکرات در سطح وزارتی آماده شوند. هدف از این مذاکرات آرام کردن جنگ تجاری است که بازارهای مالی را به هم ریخته و باعث نگرانی در مورد رکود جهانی شده است.

درگیری های تجاری در هفته جاری، پس از اینکه هر دو طرف ظاهرا حسن نیت نشان داده‌اند، آرام شده است. گزارشی مبنی بر افزایش بیش از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه اوت توانسته نگرانی های بازار را در مورد رکود تا حدی کاهش دهد.

گری رایس، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت جنگ تجاری که در حال حاضر در دومین سال خود به سر می برد، بر اقتصاد جهان تاثیرات مخربی گذاشته و اطمینان از تجارت و سرمایه گذاری را از بین برده است. وی هیچ جزئیاتی از پیش بینی های آینده را اعلام نکرد.

اقتصاددان ها پیش بینی می کنند 41 درصد احتمال دارد اقتصاد آمریکا تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 وارد رکود شود.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: