تصویر: اردوغان روش نتانیاهو را علیه اسرائیل تکرار کرد!

کدخبر: 2334135

اردوغان لحظاتی پیش(عصر دوشنبه) در سازمان ملل به سخنرانی پرداخت. اردوغان در بخشی از سخنانش که به حمله علیه اسرائیل اختصاص داشت تصاویری را بر روی دست گرفت که روند اشغالگری اسرائیل را به تصویر می کشید. 

نسیم آنلاین : اردوغان امروز (دوشنبه) در سازمان ملل به سخنرانی پرداخت. اردوغان در بخشی از سخنانش که به حمله علیه اسرائیل اختصاص داشت تصاویری را بر روی دست گرفت که روند اشغالگری اسرائیل را به تصویر می کشید.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنانش به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «امروز، اراضی فلسطین که تحت اشغال اسرائیل قرار گرفته‌ یکی از مهم‌ترین نقاط بی‌عدالتی است.»

وی اضافه کرد: «راه حل، تشکیل فلسطین مستقل بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی است. جامعه بین‌الملل بایستی فراتر از وعده و وعیدها از فلسطینی‌ها حمایت ملموس به عمل آورد.»

این در حالی است که پیش از این نتانیاهو از این روش در سازمان ملل استفاده کرده بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۹۱ در بخشی از سخنان خود به چگونگی ساخت بمب اتمی و همچنین تعیین خط قرمز برای ایران پرداخت.

نتانیاهو سعی کرد مسئله پیچیده هسته‌ای را در قالب سخنانی بسیار ساده سازی شده با کمک نقاشی برای افکار عمومی در راستای تداوم ایران هراسی شرح دهد. او در سازمان ملل گفت: «برای ایران سال‌ها طول می‌کشد تا اورانیوم را غنی‌سازی کند تا بتواند بمب بسازد و برای این کار به هزاران سانتریفیوژ نیاز دارد اما ایران می‌تواند وسیله تشکیل انفجار بمب هسته‌ای را طی یک سال یا چند ماه تولید کند و این وسیله می‌تواند در یک کارگاه کوچک به اندازه یک کلاس تولید شود...چه میزان اورانیوم غنی شده برای ساخت بمب اتمی نیاز است و ایران چقدر به ساخت بمب اتمی نزدیک است. اجازه دهید این موضوع را به کمک یک نمودار نشان دهم.»

ارسال نظر: