عبدالمهدی نامه آمریکایی‌ها برای خروج از عراق را تأیید کرد

کدخبر: 2343826

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق دریافت نامه نیرو‌های تروریست آمریکایی برای خروج از این کشور درپی ترور سردار سلیمانی را تایید کرد.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق با تایید دریافت نامه نظامیان تروریست آمریکا برای خروج از عراق با تصویب قانون اخراج این تروریست‌ها از عراق در پارلمان این کشور در پی به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام کرد: «دیروز نامه‌ای از فرماندهی آمریکا درباره عقب‌نشینی دریافت کردیم.»

اعلام کرد: «آنچه به عنوان توصیه به پارلمان در مورد نیرو‌های بیگانه پیشنهاد کردیم یک دستاورد است.»

عبدالمهدی گفت: «به عنوان دولت پیشبرد امور نیازمند رای اعتماد مجدد هستیم تا مسیر‌های تازه‌ای را بازکنیم. ما به سمتی پیش می‌رویم که برخورد‌ها را ببیشتر می‌کند.»

وی افزود: «سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ نیرو‌های خارجی در کشور ما حضور نداشتند و داشتیم زندگی می‌کردیم. ماموریت نیرو‌های خارجی در عراق جنبه‌ای متفاوت از وظیفه اصلی نابودی داعش به خود گرفته است.»

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق تاکید کرد: «قصد تجاوزکارانه علیه دیگران نداریم و می‌خواهیم با همه روابط مثبت و خوب داشته باشیم و برای رسیدن به بهترین راه اجرای قانون خروج نیرو‌های خارجی مشورت کنیم. همگان باید باهدف تقویت قدرت دولت عراق تلاش کنیم.»

عادل عبدالمهدی گفت: «دیروز از طرف فرماندهی آمریکا نامه‌ای را در مورد عقب نشینی از عراق دریافت کردیم؛ پس از آن گفته شد که اشتباه شده است.»

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: «ترجمه عربی یکی از بند‌های این نامه برخلاف متن انگلیسی بود؛ فرماندهی نظامی آمریکا نسخه دومی را برای ما ارسال کرد که با نسخه انگلیسی مطابقت داشت.»

عبدالمهدی افزود: «اگر نامه‌ای که به ما ارسال شد پیش نویس بود، بسیار خوب؛ اما این را به عنوان دولت عراق چگونه باید به مردم توضیح دهم؟ من در قبال مردم و پارلمان کشورم وظیفه دارم که شفاف باشم.»

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق گفت: «برخی طرف‌های اصلی سیاسی در جلسه اخیر پارلمان شرکت نکردند. باید مسئله وحدت ملی را حل کنیم؛ درست نیست کسانی که در این پارلمان شرکت نکردند را سرزنش کنیم.»

سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی و تعدادی دیگر از مبارزان و فرماندهان مقاومت جبهه مقاومت طی حمله ناجوانمردانه بامداد جمعه نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

عراق روز یکشنبه با طرح شکایتی به سازمان ملل متحد در مورد حملات آمریکایی‌ها به مناطقی در خاک عراق، این حملات را نقض جدی حاکمیت این کشور دانست. دولت بغداد همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست حمله آمریکا در بغداد را محکوم کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: