برگزاری رزمایش مشترک روسیه و سوریه در طرطوس

کدخبر: 2344771

نیروهای مسلح روسیه و سوریه در بندر طرطوس رزمایش‌ دریایی مشترک برای حفاظت از فعالیت اقتصادی بین‌المللی دریایی برگزار کردند.

نیروهای مسلح روسیه و سوریه در بندر طرطوس رزمایش‌ دریایی مشترک برای حفاظت از فعالیت اقتصادی بین‌المللی دریایی برگزار کردند.

فرمانده رزمایش‌ مشترک روسیه و سوریه به خبرنگاران گفت، بیش از ۲۰۰۰ نظامی و هفت کشتی و قایق در این رزمایش‌ها مشارکت داشتند که روزهای ۱۸ تا ۲۰ ژانویه برگزار شد.

در این رزمایش خدمه کشتی‌های سوریه نحوه جستجوی مین‌ها در اطراف بندر طرطوس را به اجرا گذاشتند و سامانه دفاع هوایی "پانتسیر-اس۱" که از ترکیب موشک میان‌برد زمین‌به‌هوا و توپ ضد هوایی تشکیل شده حریم هوایی منطقه ساحلی را پوشش داد.

همچنین در این رزمایش یگان مشترک غواصان سوریه و روسیه گروهی از غواصان وابسته به تروریست‌های فرضی را خنثی کردند. نیروهایی از پلیس نظامی روسیه و یگان‌های سوری هم به اجرای اقدامات حفاظتی، نظارتی و بازرسی پرداختند.

نیروهای دریایی روسیه و سوریه ماه میلادی گذشته نیز رزمایش‌های مشترکی در دریای مدیترانه برگزار کردند. این رزمایش از پایگاه دریایی طرطوس شروع شد.

مسکو و دمشق در سال ۲۰۱۷ قراردادی درباره پایگاه طرطوس که بندر طرطوس نیز در آن قرار دارد به امضا رساندند و به موجب این قرارداد پایگاه مذکور به مدت ۴۹ سال در اجاره روسیه خواهد بود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: