بحرین از آمریکا برای ارائه معامله قرن تشکر کرد!

کدخبر: 2345348

بحرین که همواره در پی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، ضمن تشکر از آمریکا برای ارائه معامله قرن مدعی حمایت از تلاش‌ها برای حل مناقشه خاورمیانه شد.

وزارت خارجه بحرین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از تمامی تلاش‌ها در چارچوب دستیابی به یک راهکار جامع در مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

وزارت خارجه بحرین با اشاره به طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه که شب گذشته از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رونمایی شد، از واشنگتن برای این طرح تشکر کرد و از فلسطین و رژیم صهیونیستی خواست تا مذاکرات مستقیم تحت حمایت آمریکا شرکت کنند.

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در جریان اعلام طرح موسوم به معامله قرن از سفرای کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بحرین، عمان و امارات برای حمایت از تلاش‌های صلح و حضور در مراسم تشکر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن مدعی شد: «اسرائیل امروز گام بزرگی را به سمت صلح برخواهد داشت. دولت‌های منطقه دریافته اند که افراط‌گرایی اسلامی دشمن مشترک همگان است.»

دونالد ترامپ همچنین ادعا کرد: «طی سفرم از دستاورد‌های اسرائیل در مقابله با خطر‌ها و تهدید‌ها متاثر شدم. اسرائیل سرزمین ملت یهود است و روز‌های تاریکی که سپری شد دیگر تکرار نخواهد شد.»

ترامپ همچنین مدعی شد: «چشم انداز صلحی که ارائه می‌کنم به طور کامل با پیشنهاد‌های پیشین متفاوت است؛ طرح ما ۱۸ صفحه است. راه حل‌های مفصلی را ارائه خواهم کرد تا فضای صلح آمیز بیشتری برای همه طرف‌ها فراهم شود. به زودی کمیته مشترکی را با اسرائیل تشکیل خواهیم داد تا این چشم انداز به یک طرح کاملا واضح و روشن تبدیل شود.»

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: