نتانیاهو از سفرهای محرمانه خود به کشورهای عربی پرده برداشت

کدخبر: 2347086

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای افزایش روابط این رژیم با کشورهای عربی از تعبیر «انقلاب» استفاده و اعلام کرد، درباره تعداد سفرهای محرمانه‌اش به کشورهای عربی نمی‌تواند اظهارنظر کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با شبکه عربی و محلی «هلا» در فلسطین اشغالی از سفرهای محرمانه خود به کشورهای عربی سخن گفت.

وی پس از اشاره به سفرهای علنی خود به عُمان و دیدار با رئیس شورای حاکمیتی سودان در اوگاندا گفت: نمی‌توانم تعداد دفعات سفرم به کشورهای عربی را فاش کنم.

نتانیاهو درباره عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این موضوع با سرعت در حال افزایش است و این فقط به دلیل تهدید مشترک ایرانی نیست بلکه به خاطر علاقه کشورهای عربی به تکنولوژی اسرائیلی نیز هست.

وی ضمن اعلام اینکه در دیدارهای مخفی و آشکار خود با سران عرب پیشنهاد صلح به آنها قبل از حل نزاع با فلسطینی‌ها را داده، افزود: با فلسطینی‌ها نیز به تفاهم‌هایی خواهیم رسید این امر بستگی به سران عرب دارد آنها ۹۹ درصد جهان عرب را تشکیل می‌دهند و عاقلانه نیست فلسطینی‌ها که ۱ درصد جهان عرب را تشکیل می‌دهند روابط ما با ۹۹ درصد بقیه را از بین ببرند. زمانی که در عادی‌سازی تدریجی روابط، با کشورهای عربی صلح برقرار کردیم این موضوع به حصول صلح با نسبت باقی مانده و فلسطینی‌ها را فراهم خواهد کرد.

نتانیاهو وعده داد، «عرب‌ها در اسرائیل» (فلسطینی‌ها ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸) بزودی خواند توانست به صورت مستقیم از اسرائیل به عربستان سعودی برای ادای حج بروند.

وی ادامه داد: من انقلابی در روابطمان با کشورهای عربی ایجاد می‌کنم و امروز اسرائیلی‌ها بر فراز عربستان سعودی پرواز می‌کنند. (در اشاره به اجازه ریاض به خطوط هوایی هند برای عبور هواپیماهای این کشور به سمت اسرائیل از فراز عربستان).

نتانیاهو از اظهارنظر درباره روابط با سران سعودی طفره رفت و گفت: هر چه بیشتر صحبت کنم اطلاعات کمتری داده‌ام. معتقدم که همه اکنون فهمیده‌اند ما انقلابی به راه انداخته‌ایم. ما روابطی با تمام کشورهای عربی به استثنای یک یا دو کشور اسلامی داریم؛ مردم خواهند گفت مزخرف می‌گویم اما این موضوع امروز اتفاق افتاده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره عقب‌نشینی وی از تأیید راهکار دو دولتی گفت: به اطلاع دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رساندم که آماده مذاکره بر اساس طرح پیشنهادی صلح میان ما و فلسطینی‌ها معروف به معامله قرن هستم. اگر تشکیلات خودگردان فلسطین متردد شود منجر به فاجعه‌ای برای ملت فلسطین خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر اینکه تسلط امنیتی در غرب رود اردن باید در دست رژیم صهیونیستی باشد، مدعی شد: اگر تسلط امنیتی اسرائیل بر این منطقه برقرار نباشد داعش وارد خواهد شد، ایران وارد خواهد شد، عناصر افراطی وارد خواهند شد؛ این مسأله وبالی بر گردن تشکیلات خودگردان هم خواهد بود.

نتانیاهو درباره تأکید تشکیلات خودگردان بر لزوم ایجاد دولت مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ گفت: وضعیت به قبل از سال ۱۹۶۷ بازنخواهد گشت، به عنوان مثال اکنون در قدس (شرقی) سیصد هزار اسرائیلی زندگی می‌کنند، چه به آنه بگوییم؟ شما را آواره خواهیم کرد! این اتفاق رخ نخواهد داد؛ این تنها یک خیال است.

نتیانیاهو در پایان از دو میلیون و نیم نفر عرب‌های ساکن اراضی اشغالی (۲۰ درصد جمعیت) درخواست کرد که در انتخابات پیش رو در دوم مارس به وی رأی بدهند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: