سرگردانی بیش از ۱۳ هزار نفر در مرز ترکیه و یونان

کدخبر: 2348017

در پی گشایش مرزهای ترکیه به سوی اتحادیه اروپا بیش از ۱۳ هزار نفر در مرز این کشور با یونان گرفتار شده‌اند.

بنا بر گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (وابسته به سازمان ملل متحد) بیش از ۱۳ هزار پناهجو در مرز ۲۱۲ کیلومتری ترکیه و یونان به سر می‌برند.

گفته می‌شود که آنها در گروه‌های سه هزار نفری تجمع کرده و شب سردی را در مرز ترکیه و یونان به سر برده‌اند. دمای هوا در ساعات شب به حدود صفر درجه رسیده و باد شدیدی در وزیدن بوده است.

لادفو گویلاوا ، یکی از مقام‌های بلندپایه این سازمان گفت: شمار پناهجویانی که از طریق شهر ادرنه راهی مرز یونان شده‌اند، در طول روز شنبه ۱۱ اسفند ( اول مارس) پیوسته رو به افزایش بوده و خودروها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های متعددی از استانبول خود را به مرز دو کشور رسانده‌اند.

او افزود که اکثر پناهجویان را مردان تشکیل می‌دهند، اما در بین آنان خانواده‌های زیادی هستند که با کودکان خردسال راه سفر را پیش گرفته و اکنون در مرز ترکیه و یونان به سر می‌برند.

گویلاوا همچنین افزود که سازمان بین‌المللی مهاجرت خواروبار ( فائو ) توشه غذایی بین پناهجویان تقسیم کرده است.

در همین رابطه سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه توئیتر اعلام کرد که تا نیمه‌شب به وقت محلی (ساعت ۲۲ شامگاه شنبه به وقت اروپای مرکزی) ۴۷ هزار و ۱۱۳ پناهجو از طریق استان ادرنه وارد اتحادیه اروپا شده‌اند. در این استان گذرگاه‌های مرزی از ترکیه به یونان و بلغارستان وجود دارد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: