پوتین: کرونا در روسیه تحت کنترل است

کدخبر: 2348024

رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: کرونا در روسیه تحت کنترل قرار گرفته است با این وجود اثرات منفی آن بر اقتصاد ادامه خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین در نشستی درباره کرونا با بیان این مطلب افزود: ما تمام توان خود را برای مقابله با این ویروس به کار گرفته‌ایم.

رئیس دولت روسیه گفت: "همه چیز لازم در روسیه برای مقابله با این بیماری خطرناک صورت گرفته است از این رو من امیدوارم که اقدامات تدارک دیده شده موثر باشد؛ اکنون که اوضاع به طور کلی تحت کنترل است.

به گفته وی، پیامدهای منفی ناشی از شیوع کرونا ویروس بر کل سیستم روابط اقتصادی جهان تأثیر می گذارد.

پوتین گفت: "با توجه به تأثیر مستقیم اقتصادی این بیماری ویروسی، ما در حال یافتن راههای مقابله با پیامدهای اقتصادی آن در روسیه هستیم.

گفتنی است چین به عنوان مبدا شیوع کرونا در جهان، به صورت شبانه روز در حال تلاش برای یافتن واکسن این بیماری است و نمونه های اولیه بر روی حیوانات آزمایش می‌شود اما هنوز کار به سرانجام نرسیده است که ساخت واکسن برای کرونای جدید به مرحله گسترده برسد چرا که روند توسعه این ویروس خیلی پیچیده تر از نمونه های قبلی است.

علاوه بر این، ویروس کرونا یک بیماری نسبتا جدید به حساب می‌آید بنابراین خطاها در ساخت واکسن مرحله به مرحله خود را بروز می‌دهند.

تنها زمانی یک واکسن جدید وارد فاز تولید انبوه می‌شود که آزمایشات متعدد را با موفقیت پشت سر بگذارد.

در حال حاضر بسیاری از کشورها و همچنین صندوق‌های مختلف برای ایجاد واکسن تلاش می‌کنند یا بودجه‌ای به این امر اختصاص می‌دهند.

این ویروس که گفته می‌شود از خفاش به مورچه‌خوار و از آن به انسان انتقال یافته و اکنون از انسان به انسان با سرعت بسیار در حال انتقال است تا لحظه انتشار این خبر بیش از ۶۲ کشور جهان از جمله روسیه را درگیر مبارزه با خود کرده که از لحظه شیوع تاکنون جان بسیاری را گرفته است.

در حال حاضر بیش از ۸۶ هزار انسان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۴۲ هزار نفر بهبود یافته و سه هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: