انهدام ۳ پهپاد ترکیه در ادلب توسط ارتش سوریه

کدخبر: 2348067

ارتش سوریه ۳ پهپاد متعلق به ترکیه را در حالی که وارد حریم هوایی ادلب شده و حریم پرواز ممنوع را نقض کرده بودند سرنگون کرد.

دمشق از انهدام ۳ پهپاد متعلق به ترکیه در حالی که وارد حریم هوایی ادلب سوریه شده بودند خبر داد.

یک منبع در وزارت دفاع سوریه ضمن تایید این خبر گفته که این پهپادهای ترکیه‌ای حریم پرواز ممنوع را در ادلب نقض کرده‌اند.

این خبر در حالی مخابره شد که طی ساعات گذشته، خبرگزاری آناتولی خبر از حمله ارتش ترکیه به فرودگاه نظامی بدون استفاده نیرب در شمال استان حلب داد.

پس از کشته شدن ده‌ها نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه به تروریست‌ها، آنکارا از روز پنجشنبه بر شدت حملات خود علیه نیرو‌های نظامی سوریه افزوده است.

ارتش سوریه ابتدای روز یکشنبه، بسته شدن حریم هوایی در شمال غرب این کشور که شمال ادلب هم می‌شود را اعلام کرد. این ممنوعیت برای تردد هواپیما‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین اعمال می‌شود.

ارتش سوریه در رابطه با انهدام پهپادهای ترکیه تاکید کرده: «هر پروازی که فضای هوایی سوریه را زیر پا بگذارد، به صورت جدی با آن برخورد می‌شود. هواپیماهایی که حریم پرواز ممنوع را نقض کنند، مورد هدف قرار می‌گیرند.»

بیانیه ارتش سوریه تاکید کرد: «اقدامات تهاجمی ترکیه برای نجات تروریست‌ها و نجات آن‌ها از حملات ارتش سوریه به شکست می‌انجامد. اقدامات ترکیه نقض همه توافق‌های قبلی از جمله تفاهم‌نامه سوچی است.»

پس از آنکه اخیرا نظامیان ترکیه درپی حملات ارتش سوریه جان خود را از دست داده‌اند، ترکیه بار حملات خود به سوریه را افزایش داده است. ارتش سوریه تاکید کرده که نظامیان ترکیه در صف تروریست‌ها قرار دارند و آنکارا را به دلیل حمایت از تروریست‌ها محکوم کرده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: