کرملین: به حفط تمامیت ارضی سوریه پایبندیم

کدخبر: 2348137

سخنگوی رئیس جمهور روسیه مواضع ولادیمیر پوتین و کرملین را در خصوص سوریه تشریح کرد و گفت: مسکو به توافقنانه‌های خود در چارچوب سوچی پایبند است.

دمیتری پسکوف در خصوص موضع ولادیمیر پوتین در دیدار باهمتای ترکیه ای وی، رجب طیب اردوغان در جمع خبرنگاران گفت: روسیه متعهد به اجرای توافق‌نامه‌های سوچی در مورد سوریه است، تمامیت ارضی این کشور، پشتیبانی از دمشق در مبارزه با تروریست هاست.

پسکوف در خصوص موضع روسیه در مورد سوریه به خبرنگاران افزود: " این (موضع روسیه) کاملاً منسجم و بدون تغییر خواهد بود. این موضعی است که توسط رئیس جمهور پوتین و وزیر امور خارجه (سرگئی) لاوروف، در سطوح مختلف تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین کارگروه بین سازمانی و نمایندگان ما که در روزهای اخیر با همکاران ترک مذاکره و همکاری داشته اند آن را برای طرف مقابل تبیین کرده اند. "

پسکوف با تاکید بر حمایت کشورش از تمامیت ارضی سوریه،‌ گفت: "ما به توافق‌نامه‌های سوچی متعهد خواهیم بود، از تمامیت ارضی سوریه حمایت خواهیم کرد و به پشتیبانی از این کشور در مقابل تروریست‌ها ادامه می‌دهیم در عین حال به همکاری با ترکیه نیز توجه ویژه داریم.

رسانه‌های ترکیه امروز خبر دادند که پنجشنبه هفته جاری اردوغان برای دیدار با پوتین به روسیه سفر می‌کند.

رسانه‌های ترکیه تا دیروز مدعی بودند که با توجه به دعوت اردوغان از پوتین برای سفر به ترکیه، پوتین پنجشنبه در آنگارا خ‌اهد بود.

رسانه‌های ترکیه حتی مدعی شده بودند که میزبان روسای جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان آخر این هفته در استانبول خواهند بود و احتمالا با شرکت پوتین نشست چهارجانبه با محوریت شمال سوریه برگزار خواهد شد.

اما کرملین دیروز سفر پوتین به ترکیه را تایید نکرد تا اینکه امروز نزدیکان اردوغان خبر دادند اوچمدان‌های خود را برای سفر به روسیه و دیدار با پوتین بسته است تا برای حل و فصل تنش‌های بوجود آمده میان نظامیان دوکشور در شمال سوریه که تاکنون دهها کشته از دو طرف داشته است چاره‌ای بیابد.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: