تلفات نیروهای ترکیه در حمله موشکی ارتش سوریه

کدخبر: 2348290

دیدبان حقوق‌بشر سوریه که نزدیک به مخالفان دولت این کشور است از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای ترکیه در حملات موشکی ارتش سوریه خبر داد.

منابع نزدیک به مخالفان دولت سوریه از حمله موشکی گسترده ارتش سوریه به مواضع ارتش ترکیه و شبه نظامیان تروریستی مورد حمایت این کشور خبر دادند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، گزارش داد که ارتش سوریه مواضع ارتش ترکیه را در اطراف «ترنبه» واقع در غرب سراقب و «المسطومه» ادلب هدف «حملات موشکی گسترده‌ای» قرار داده است که بر اثر آن شماری از این نیروها «کشته یا زخمی شده‌اند».

این مرکز گفت که ارتش ترکیه برای انتقال زخمی‌ها و اجساد کشته‌های خود بالگرد به منطقه درگیر ارسال کرده است. دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین گزارش داد که جنگنده‌های سوریه و روسیه همزمان در حال انجام حملات گسترده به نیرب، آفس و مناطقی دیگر در شرق شهر سراقب هستند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه و نیروهای متحد تلاش دارند روستای آفیس را به کنترل خود درآوردند. همزمان شبکه المیادین لبنان نیز از فرار شمار زیادی از شبه‌نظامیان مسلح و تروریست از این روستا خبر داد.

درگیری‌ها بین نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن و نیروهای مورد حمایت ترکیه در سراقب امروز همچنان ادامه دارد. ارتش سوریه دیروز موفق شد کنترل این شهر را برای دومین بار به دست بگیرد.

منابع خبری دیگر نیز درگیری‌ها در اطراف سراقب را شدید گزارش می‌کنند. خبرگزاری «استپ» لحظاتی پسش گزارش داد که نیروهای ترکیه برای اینکه دوباره بر این شهر سیطره یابند، مواضع ارتش سوریه را با ده‌ها موشک و گلوله توپ هدف قرار داده‌اند.

در همین ارتباط، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز برای اینکه مانع از عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه شود و هم بتواند جلوی هجوم آوارگان سوری و مهاجران را از ترکیه به اروپا بگیرد، گفت که برلین با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه موافقت است.

ترکیه بعد از کشته شدن ده‌ها نظامی خود در حملات هوایی ارتش سوریه در چند روز اخیر، از ناتو خواسته در آسمان شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند. آنکارا برای اعمال فشار به اروپا، مرزهای غربی خود را به روی پناهنده‌ها و آوارگان سوریه باز کرده و بیش از ۴۰ هزار نفر از آن‌ها خود را به مرزهای اروپا رسانده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: