خشم هزاران بنگلادشی از سفر مودی به این کشور

کدخبر: 2348594

هزاران تن از مردم شهرهای مختلف بنگلادش به خیابان‌ها آمدند تا به سفر ۱۷ مارس نخست‌وزیر هند که درگیری‌های خونین کشورش را رقم زده است، اعتراض کنند.

هزاران تن از مردم شهرهای مختلف بنگلادش به خیابان‌ها آمدند تا به سفر ۱۷ مارس نخست‌وزیر هند که درگیری‌های خونین کشورش را رقم زده است، اعتراض کنند.

خشونت تمام‌عیار در دهلی‌نو، پایتخت هند که حاصل درگیری‌های هندو-مسلمان‌ها بود ۵۱ کشته و بیش از ۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است و واکنش جامعه بین‌المللی را در پی داشت. ایران، در کنار پاکستان، ترکیه و اندونزی درباره شورش‌های دهلی‌نو بیانیه‌هایی صادر کردند.

این درگیری‌ها از قانون جنجالی اصلاح شهروندی در هند آغاز شد و خشم مسلمانان را برانگیخت. شمار گسترده‌ای از شهروندان بنگلادشی نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را عامل این درگیری‌ها می‌دانند.

گروه بزرگی از معترضان در مسجدی در داکا تجمع کرده و مسیرهای بسیاری را در این پایتخت مسدود کردند و همین امر ساعت‌ها ترافیک به وجود آورد.

سخنگوی وزارت خارجه بنگلادش پنج‌شنبه تایید کرد، نخست‌وزیر هند قصد دارد ۱۷ مارس میهمان ویژه صدمین زادروز مجیب‌الرحمن، رهبر و بنیانگذار کشور بنگلادش باشد.

معترضان بنگلادشی با پرتاب سنگ به پوسترهای مودی و سوزاندن تصاویر او شعارهای سر دادند و بنرهایی با نوشته "کشتار مسلمانان در دهلی‌ و کشمیر را متوقف کن" و "مسلمانان هندی را نجات دهید" حمل می‌کردند.

معترضان از شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش خواستند تا سفر آتی مودی را لغو کند. براساس گزارش‌ها، احزاب اسلامگرای بنگلادش خواستار اعتراض سراسری و تشکیل زنجیره انسانی در تاریخ ۱۲ مارس شدند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: