ترامپ مجبور به اعلام اضطراری در آمریکا شد

کدخبر: 2349084

دونالد ترامپ که تا چند روز پیش شیوع کرونا در کشورش را کتمان می کرد، اکنون مجبور شده که وضعیت اضطراری برای مقابله با شیوع گسترده این ویروس خطرناک در آمریکا را اعلام کند.

ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده در کشورش خواستار اختصاص ۵۰ میلیارد دلار از منابع فدرال برای مقابله با ویروس کرونا شد و این در حالی است که او از برعهده گرفتن مسئولیتش به دلیل مسئولیت ناپذیری دولت او در ابتدای شیوع این ویروس خودداری می کند.

اعلام این وضعیت بخشی از اقدام جدیدی است که ترامپ امیدوار است بحران سلامت درکشورش را تحت کنترل بگیرید. او آنچه را که به گفته کارشناسان بهداشت آمریکا اقدامات غلط که باعث تشدید بحران در آمریکا شده است را تکذیب می کند.

تلاش ترامپ برای کتمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا با اصرار او برای دست دادن با برخی مقام های مشکوک به ابتلا به این بیماری ظهور و بروز کرده است. یک پزشک کاخ سفید در یادداشتی که شب جمعه منتشر شده گفت ترامپ هنوز نشانه های ابتلا به این ویروس را بروز نداده است و نیاز به قرنطینه ندارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا به افراد ۶۰ ساله و بالاتر همچون رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرده تا حد ممکن در منزل شان بمانند. ترامپ توصیه مقام های بهداشتی در این زمینه و دست دادن را نادیده گرفته است.

روز جمعه کاخ سفید اعلام کرد که ایوانکا دختر دونالد ترامپ و مشاور ارشد او به دلیل ارتباط با یک مقام استرالیایی که بعدا معلوم شده تست آزمایش ابتلا به کرونای او مثبت شده مجبور به دورکاری شده است. مقامات پزشکی آمریکا و برخی دیگر این که چرا تاکنون از ترامپ آزمایشی گرفته نشده است، ابراز تردید کرده اند.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به دو هزار و ۵۱۳ مورد رسیده است که تاکنون ۵۰ نفر دراین کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

رئیس جمهوری آمریکا پیش تر شیوع ویروس کرونا در این کشور را ناشی از مسافران ورودی از اروپا دانسته و گفته بود: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‌شود.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: