فاجعه انسانی در انتظار زندانیان آمریکایی

کدخبر: 2350110

با شیوع گسترده کرونا در کشور آمریکا به علت کمبودهای بهداشتی ، جان بسیاری از زندانیان به خطر افتاده و کارشناسان نسب به وقوع «فاجعه انسانی» در زندانهای این کشور هشدار داده اند؛ برخی از زندانیان آمریکایی برای حفظ جان خود از زندان فرار کرده‌ اند.

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور آمریکا، وضعیت زندانهای این کشور در شرایط وخیمی قرار دارند و باعث به خطر افتادن جان بسیاری از زندانیان شده است.

این شرایط وخیم باعث شده تا برخی از زندانیان آمریکایی با توجه به واقعیات وحشتناک زندانهای این کشور و از ترس ابتلا به ویروس کرونا از زندان فرار کنند.

پایگاه خبری "newsweek" نوشت، روز سه‌شنبه 24 مارس، 14 زندانی با باز کردن درب داخل زندان شهر "یاکیما" توانستند فرار کنند.

تاکنون 103 مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان زندانیان آمریکایی ثبت شده است.

همچنین "نیویورک پست" در گزارشی می‌نویسد، 80 نفر از زندانبان‌ها و سایر کارمندان زندانها به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

وضعیت نامطلوب زندانهای آمریکا جان بسیاری را در خطر انداخته است.

پایگاه "ووکس" در گزارشی به وضعیت زندانهای آمریکا پرداخته و نوشته است که شیوع و گسترش ویروس کرونا می‌تواند باعث یک فاجعه انسانی در زندانهای آمریکا شود.

ویروس کرونا که حتی زندانیان در حبس از خطر آن در امان نیستند، باعث شد تا کارشناسان در این زمینه هشدار بدهند که شیوع کرونا در زندان‌ های آمریکا می‌تواند یک کابوس را رقم بزند.

در واقع باید توجه داشت که در محیط زندان در یک سلول، چندین زندانی در کنار هم زندگی می‌کنند؛ راهرو‌ها و سالن‌های غذاخوری که زندانیان در آنجا جمع می‌شوند، اغلب فضای کوچکی دارد.

شایان ذکر است که در چنین اماکنی عملاً جایی برای فاصله گرفتن افراد از یکدیگر وجود ندارد یا حتی انجام دستوراتی که کارشناسان بهداشت برای مقابله با این ویروس بیان کرده اند نیز ممکن نیست.

"کریس هیز" مجری تلویزیون "MSNBC" با بازدید از زندان ایالتی بروکلین در صفحه شخصی خود نوشت:

«باورم نمی‌شود که هیچ ضدعفونی کننده‌ دستی وجود نداشت و توالت‌ها که هیچ وقت صابون در آنها پیدا نمی‌شود، همچنان بدون صابون بودند!»

کمبودهای بهداشتی در زندانهای آمریکا جان بسیاری از زندانیان این کشور را به خطر انداخته است و روز به روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جمعیت زندانیان آمریکایی افزوده می‌شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: