منحنی کرونا در ایتالیا و اسپانیا نزولی شد

کدخبر: 2350364

مقام‌های ایتالیایی از کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه برای نخستین بار از زمان بروز این بحران در این کشور خبر داده‌اند. همچنین سرعت ابتلا به این بیماری مسری و عفونی در اسپانیا و آمار جان باختگان در این کشور روز شنبه (دیروز) روندی نزولی را نشان داد.

با افزایش مرگ و میر ۶۸۱ نفر دیگر و افزایش آمار جان باختگان ایتالیا در نتیجه شیوع ویروس کرونا به ۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر، مقام های بهداشتی ایتالیا روز شنبه اعلام کردند که این تعداد از جان باختگان نسبت به آنچه که در روزهای اخیر مشاهده شده کاهش یافته است.

در بخش مراقبت های ویژه ایتالیا در این روز ۳ هزار و ۹۹۴ نفر بستری شدند که نسبت به رقم ۴ هزار و ۶۸ نفری قبلی کاهش نشان می دهد و این کاهش برای اولین بار از زمان شیوع این بیماری همه گیر در شمال ایتالیا از ۲ اسفند (۲۱ فوریه) تاکنون رخ داده است.

یک مقام بخش حفاظت مدنی ایتالیا به خبرنگاران گفت این خبر بسیار مهمی است و این کاهش ۲۴ ساعته به بیمارستان ها اجازه تنفس می دهد.

در اسپانیا نیز پدرو سانچز نخست وزیر این کشور از پارلمان این کشور خواهد خواست اقدامات قرنطینه را تا ۱۵ روز دیگر ۶ اردیبهشت (۲۵ آوریل) تمدید کند. این درحالیست که سرعت ابتلا به این ویروس و شمار جان باختگان این کشور که بیشترین اسیب را به دلیل شیوع کووید-۱۹ تجربه کرده است، روز شنبه کاهش یافت.

سانچز عصر شنبه در یک کنفرانس خبری تصمیم خود برای درخواست از پارلمان برای تمدید وضعیت اضطراری را که بسیاری از اسپانیایی ها را در سه هفته گذشته خانه نشین کرده است، اعلام کرد.

روز شنبه شمار جان باختگان کرونا در اسپانیا به ۱۱ هزار و ۷۴۴ نفر رسید. روز قبل از آن آمار جان باختگان در این کشور ۱۰ هزار و ۹۳۵ نفر اعلام شد که طبق اعلام وزارت بهداشت اسپانیا افزایش ۷ درصدی را در کل جان باختگان نشان می دهد که در مقایسه با افزایش ۹ درصدی که روز جمعه اعلام شده بود، کاهش نشان می دهد. این رقم کمتر از حدود ۲۰ درصد افزایشی است که در هفته های گذشته در این کشورثبت شده است.

مقام های بهداشتی اسپانیا می گویند کند شدن روند مبتلایان جدید در این کشور موثر بودن قرنطینه را نشان می دهد.

طبق جدیدترین آمار در ایتالیا تاکنون ۱۲۴ هزار و ۶۳۲ نفر مبتلا شده اند از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر جان باخته اند.

در اسپانیا نیز ۱۲۶ هزار و ۱۶۸ نفر مبتلا و ۱۱ هزار و ۹۴۷ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کاهش جان باختگان مبتلا به کرونا در فرانسه

بر اساس گزارش فرانس ۲۴، فرانسه هم روز شنبه اعلام کرد که ۴۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند که در مقایسه با رقم روز قبل از آن (۵۸۸ نفر) کاهش نشان می دهد.

یک مقام ارشد وزارت بهداشت فرانسه گفت با این تعداد از زمان آغاز همه گیری در این کشور شمار کلی جان باختگان بیماری کووید-۱۹ به ۷ هزار و ۵۶۰ نفر رسیده است.

فرانسه از ۲۷ اسفند (۱۷ مارس) در قرنطینه بوده و فقط مجوز برخی سفرهای اضطراری داده شده است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: