پیروزی «بایدن» در انتخابات درون حزبی ایالت آلاسکا

کدخبر: 2350921

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در رقابت درون حزبی ایالت آلاسکا به پیروزی رسید.

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت آلاسکا در مقابل برنی سندرز به پیروزی دست یافت.

بایدن که معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بود در این انتخابات موفق شد ۵۵.۳ درصد آرا را به دست آورد و در مقابل سندرز با ۴۴.۷ درصد آرا به پیروزی برسد، هرچند سندرز چند روز پیش از دور رقابت‌های انتخاباتی کنار رفت و انصراف داد.

انتخابات آلاسکا به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ در آمریکا از طریق پست صورت گرفت و زمان برگزاری آن که ابتدا در تاریخ چهارم آوریل بود، تغییر یافت. حزب دموکرات آلاسکا حدود ۱۹۰۰۰ رای از طریق پست دریافت کرد که این رقم دو برابر تعداد رای‌دهندگان در انتخابات دور پیشین در سال ۲۰۱۶ در این ایالت بوده است.

حزب دموکرات آلاسکا نتایج این انتخابات را از طریق توئیتر منتشر کرد. بنابر نتایج منتشر شده، بایدن در این انتخابات با ۵۵.۳ درصد آرا موفق شد ۹ موکل انتخاباتی را از آن خود کند و سندرز با ۴۴.۷ درصد آرا ۸ موکل انتخاباتی به دست آورد.

در ادامه حزب دموکرات آلاسکا در نامه‌ای اعلام کرد از اینکه این رقابت را به صورت کاملا ایمن و بدون هیچ مشکلی در این دوران پرخطر برگزار کرده است، افتخار می‌کند.

چند روز پیش برنی سندرز اعلام کرد از ادامه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کناره‌گیری می‌کند. این سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای از تعلیق کارزار خود برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خبر داد. او در پیامی توئیتری نوشت: «امروز من پویش انتخاباتی‌ام را متوقف کردم، اما در حالی این پویش به پایان رسیده است که مبارزه برای برقراری عدالت ادامه دارد.» سندرز همچنین اعلام کرد که از جو بایدن طی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کند.

پیش از این روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از تلاش برخی دموکرات‌ها برای کناره‌گیری سندرز از رقابت‌های انتخاباتی خبر داده و اعلام کرده بودند برخی از افراد نزدیک به برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا در حال رایزنی برای انصراف او از ادامه حضور در رقابت انتخاباتی آن هم به نفع جو بایدن شدند.

با کنار رفتن سندرز، در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد رقابت اصلی میان بایدن و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی این کشور خواهد بود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: