واتیکان در تماس با آمریکا خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شد

کدخبر: 2350934

وزیر امور خارجه واتیکان ضمن ابلاغ پیام رهبر کاتولیک‌های جهان درخصوص ابراز همدردی با مردم ایران به‌دلیل صدمات ناشی از ویروس کرونا گفت، با آمریکا درباره تحریم‌ها علیه ایران گفت‌وگو داشته است.

در پی درخواست ایران از «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، واتیکان در تماس با مقامات آمریکایی خواستار لغو تحریم‌های ایران به‌دلیل شیوع ویروس کرونا شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «پرس تی‌وی»، «پیترو پارولین» وزیر امور خارجه واتیکان در تماس تلفنی با «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل، خواستار لغو تحریم‌های واشنگتن علیه ایران شد.

چندی پیش، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه ایران در پیامی به پاپ فرانسیس ضمن «همدردی با همه ادیان و ملت‌ها» به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، خواستار «همکاری همه مراکز مذهبی» جهت مبارزه با این بیماری شد.

پارولین در پاسخ به آیت‌الله اعرافی نوشت، پاپ «پس از مطلع شدن از جزئیات این نامه» از وی درخواست کرده «ابراز همدردی معنوی او با مردم ایران» را ابلاغ کند.

همچنین در پاسخ پارولین آمده است، نظر به این‌که آیت‌الله اعرافی از پاپ درخواست کرد علیه تحریم‌های آمریکا که در برهه شیوع ویروس کرونا مردم ایران را هدف قرار داده است، اعلام موضع کند، واتیکان از واشنگتن درخواست کرد به این موضوع رسیدگی کند.

تا کنون شمار زیادی از چهره‌های سیاسی و مقامات کشورهای مختلف، خواستار لغو یا تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شده‌اند. درخواستی که با پاسخ منفی واشنگتن روبه‌رو شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: