۲۰ خدمه ناو «شارل دو گل» همچنان بستری هستند

کدخبر: 2351292

نیروی دریایی فرانسه اعلام کرد، به دنبال ابتلای ۵۰ خدمه ناو هواپیمابر «شارل دو گل» به کرونا، همچنان حدود ۲۰ ملوان این ناو در بیمارستان بستری هستند.

با گذشت حدود یک هفته از انتشار خبرها درباره شیوع ویروس کرونا در ناو هواپیمابر «شارل دو گل»، نیروی دریایی فرانسه امروز پنجشنبه اعلام کرد که ۲۰ تن از ملوانان این ناو همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وزارت دفاع فرانسه جمعه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ۵۰ نفر از خدمه ناو هواپیمابر «شارل دو گل» به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شدند.

در پی ابتلای خدمه شارل دو گل به کرونا، مأموریت این ناو در اقیانوس اطلس نیمه‌کاره ماند و به بندر «تولون» بازگشت. طبق گزارش‌ها، مقرر شد که ۱۹۰۰ خدمه این ناو در قرنطینه قرار گیرند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی نیروی دریایی فرانسه امروز پنجشنبه در تازه‌ترین اطلاع رسانی درباره وضعیت خدمه شارل دوگل اعلاکرد کرد، همچنان حدود ۲۰ تن از خدمه در بیمارستان بستری هستند.

طبق گزارش این رسانه، ناو هواپیمابر شارل دو گل هفته گذشته مجبور شد سفر خود به منطقه غرب آسیا را لغو کند و به بندر تولون فرانسه برگردد.

ابتلای خدمه این ناو فرانسوی به کرونا در حالی صورت گرفته که طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان کرونا در فرانسه به بیش از ۱۰۲ هزار و ۵۳۳ نفر و میزان فوتی‌ها به ۱۵۷۰۸ تن رسیده است.

در روزهای اخیر به دنبال لغو ماموریت‌ها و لنگر انداختن ناوهای فرانسوی و آمریکایی به دلیل ابتلای خدمه به کرونا خبرساز شده است.

پس از آنکه ابتلای ۵۸۰ نفر از پرسنل ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا به کرونا مشخص شد، استقرار این ناو در جزیره گوام، خشم و نگرانی مردم این جزیره را به همراه داشته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: