نماینده عراقی: در حال حاضر آمریکا در عراق اشغالگر است

کدخبر: 2351553

یک نماینده عضو ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور نوعی اشغالگری است و پارلمان باید کم و کیف حضور این نیروها را در گزارشی اعلام کند.

«ثامر ذبیان» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق (به رهبری هادی العامری) امروز (یکشنبه) در سخنانی گفت که عدم تمکین آمریکا از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج از این کشور، اشغالگری محسوب می‌شود.

او به وبگاه المعلومه گفت که پارلمان باید تعداد این نیروها و نوع اقدامات و عملیات‌هایی که در عراق انجام می‌دهند را گزارش کند.

ذبیان تأکید کرد: «حضور نیروهای خارحی باید با موافقت دولت عراق بعنوان کشوری دارای حاکمیت باشد و دونالد ترامپ خود را حامی عراق و مردمش معرفی می‌کند، اما این ادعا از سوی ما پذیرفته نیست.»

«حامد الموسومی» دیگر نماینده عراقی نیز به المعلومه گفت که واشنگتن تلاش دارد الحشد الشعبی را به تقابل با خود بکشاند تا از این طریق جنگ به راه بیاندازد. او گفت که نباید در دام نقشه‌های آمریکا در عراق افتاد.

سه شنبه هفته گذشته نیز «علی الحسینی» مسئول روابط محور شمالی در سازمان الحشد الشعبی گفت که حملات تروریستی داعش در جنوب کرکوک و اطراف داقوق در هفته جاری در دو سال گذشته بی‌سابقه بود و این حملات چند روز پس از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه کی وان رخ داد و آمریکا به تروریست‌های داعش در این خصوص چراغ سبز داده است.

پارلمان عراق در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸ با اکثریت آراء خواستار خروج تمامی نیروهای خارجی از عراق شد، اما آمریکا رسما اعلام کرده است که به این مصوبه عمل نخواهد کرد مگر اینکه دولت عراق تمام هزینه‌های ادعایی واشنگتن در طول مبارزه با داعش را بپردازد یا مورد تحریم قرار می‌گیرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: