کرونا ابزار خباثت آل سعود علیه شیعیان قطیف

کدخبر: 2351710

مقامات سعودی در ادامه کینه‌توزی‌های خود علیه شیعیان این کشور٬ این بار از حواشی مربوط به کرونا و خلوتی خیابان‌ها برای تجاوز و هتک حرمت مزار شهدای قطیف استفاده کردند.

جمعه شب گذشته اعضای سرویس‌های امنیتی عربستان سعودی همانند دزدان و سارقان تصمیم گرفتند ناعادلانه به مزار شهدا در منطقه شیعه نشین «العوامیه» تجاوز کرده و حرمت آنها را از بین ببرند.

عصر جمعه گذشته، مقامات سعودی از تعهد اهالی «العوامیه» به قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده و قبرستان شهدای تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز این منطقه را برای خالی کردن عقده‌ها و کینه‌های تاریخی خود انتخاب کردند. عناصر سعودی با دیدن اسامی قهرمانانی که به ناحق توسط نیروهای امنیتی کشته شده بودند٬ دستور تخریب مقبره آنها را دادند.

منابع محلی استان شیعه نشین «قطیف» گزارش دادند که در روز چهارشنبه 25 مارس 2020 انجمن خیریه العوامیه خبر داد که قبرستان این منطقه به جز موارد دفن مرده‌ها به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا تا اطلاع ثانوی بسته است. در این میان مسئولان امنیتی سعودی با سوءاستفاده از خلوتی خیابان‌ها و عدم حضور مردم در آن تصمیم گرفتند شبانه نقشه توطئه‌آمیز تجاوز خود به آرامگاه شهدای این منطقه را عملی کنند.

بر اساس اطلاعات منابع مذکور در قبرستان این منطقه 22 مقبره شهدای قطیف که در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز به دست عناصر امنیتی سعودی به شهادت رسیدند وجود دارد و 49 تن از افرادی که توسط مقامات سعودی ترور و اعدام و یا در بازداشت شهید شدند نیز در این قبرستان دفن شده‌اند.

نابع مذکور میان این جنایت جدید مقامات سعودی در هتک حرمت شهدای العوامیه با کمپین تجاوزات اخیر آنها در ماه گذشته علیه اهالی قطیف که از زیارت عتبات مقدس جمهوری اسلامی ایران بازگشته بودند ارتباط قائل شدند.

واقعیت آن است که چنین تجاوزاتی نمی‌توانست در یک روز عادی اتفاق بیفتد و شرایط به وجود آمده در سایه شیوع کرونا این کار را برای مقامات سعودی آسان‌ کرد و گمان کردند در تاریکی شب و بدون وجود هیچ شاهدی کسی متوجه نخواهد شد چه اتفاقی افتاده است.

کسانی که از حملات عربستان سعودی علیه اهالی مناطق شیعه نشین عربستان در شرق این کشور خبر داشته باشند بهتر می توانند درک کنند که مردم این مناطق تا چه اندازه مستضعف هستند و و دولت عربستان هرکاری که بخواهد ضد این افراد انجام می‌دهد؛ هر اتهامی بخواهد به آنها وارد می‌کند٬ آنها را به پای چوخ اعدام و زندان می‌کشاند و هیچ‌کس نمی‌تواند مانع ستمگری‌های آن شود.

نقض گسترده حقوق بشر در عربستان موضوعی است که همواره مورد توجه سازمان‌ها و گروه‌های بین المللی حقوق بشری بوده است. اما باید توجه داشت که خشونت فرقه‌ای و سیاست‌های تبعیض آمیز نظام‌مند به ویژه علیه شیعیان در عربستان از جمله مواردی است که علیرغم در پی داشتن قربانیان فراوان، اغلب از نگاه جامعه بین المللی دور مانده و مورد غفلت واقع شده است.

پوشش رسانه‌ای این اتفاقات به ندرت انجام می‌شود و عمده خبر‌ها از طریق گزارش‌های غیرقابل تایید در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: