آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس واقعی نیست

کدخبر: 2351867

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد در اطلاعات وزارت بهداشت و درمان این کشور، آمار جان باختگان همه‌گیری ویروس کرونا در منازل، آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان، منظور نمی‌شود.

روزنامه فایننشال تایمز با استفاده از گزارش مرکز ملی آمار انگلیس نوشت شمار واقعی جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا، احتمالا دو برابر آماری است که دولت این کشور اعلام می‌کند.

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرده است از آنجایی که دولت این کشور فقط شمار قربانیان ویروس کرونا را در بیمارستان‌های دولتی اعلام می‌کند، آمار واقعی جان باختگان به این ویروس، در اطلاعیه‌های دولتی اعلام نمی‌شود.

این مرکز گزارش داده است در آمار وزارت بهداشت و درمان، آمار جان باختگان همه‌گیری ویروس کرونا در منازل، آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان، منظور نمی‌شود.

روزنامه فایننشال تایمز با استناد به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس نوشت در صورت در نظر گرفتن شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در منازل، خانه‌های سالمندان، مراکز نگهداری از بیماران و آسایشگاه‌های توانجویان، شمار واقعی جان باختگان از کووید-۱۹ در انگلیس، باید حدود ۴۱ هزار نفر باشد. بدین ترتیب، دولت انگلیس فقط نیمی از تعداد قربانیان ویروس کرونا را به صورت رسمی اعلام می‌کند.

جدیدترین آمارها درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح روز پنجشنبه نشان می‌دهد، تاکنون دو میلیون و ۸۳ هزار و ۳۰۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان ۱۳۴ هزار و ۶۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: