طعنه هیلاری به ترامپ: لطفا خودتان را مسموم نکنید

کدخبر: 2352024

اظهارنظر غیرعلمی اخیر دونالد ترامپ درباره نحوه مقابله با ویروس کرونا، واکنش وزیر امور خارجه اسبق آمریکا را هم در پی داشت.

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ روز شنبه در واکنش به توصیه ترامپ به مردم برای تزریق مواد ضدعفونی کننده به خود در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «لطفا، چون ترامپ فکر می‌کند این ایده خوبی است، خودتان را مسموم نکنید».

پس از افزایش انتقاد‌ها از رئیس‌جمهور آمریکا بخاطر اظهارنظر غیرعلمی اخیرش درباره تزریق مواد ضدعفونی‌کننده برای از بین بردن کرونا، وی در جمع خبرنگاران از اظهارات خود عقب نشینی کرد و گفت، من از خبرنگاران حاضر در آن اتاق درباره استفاده از ماده ضدعفونی‌کننده در داخل سوال می‌پرسیدم، این مواد، آن ویروس را روی دست می‌کشند و سبب می‌شود اوضاع بسیار بهتر شود، من آن جمله را بصورت سوال کنایه آمیز از خبرنگاران مطرح کردم.

در همین حال، شبکه خبری سی.ان.ان، دونالد ترامپ را به علت تغییر دادن حرف خود درباره توصیه به تزریق موادضدعفونی کننده، دروغگو خواند و گفت: هیچ کنایه‌ای در کار نبود ما نوار سخنان ترامپ را داریم و می‌توانیم پخش کنیم.

با تداوم بحران کرونا، جدیدترین نتایج نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد میزان مقبولیت ترامپ به پایین‌ترین میزان در شش ماه اخیر رسیده است.

نتایج نظرسنجی شرکت «راسموسن ریپرتز» که نزدیک به جمهوری خواهان است، نشان می‌دهد میزان مقبولیت دونالد ترامپ به پایین‌ترین میزان، یعنی ۴۳ درصد، در شش ماه اخیر رسیده است. طبق این نظرسنجی، ۵۶ درصد رای دهندگان عملکرد ترامپ را تایید نمی‌کنند.

این نتایج مشابه نتایج نظرسنجی موسسه «ریل کلیر پولیتیک» است. در نظرسنجی این مؤسسه میزان مقبولیت ترامپ در ۳۱ مارس، ۴۷ و سه دهم درصد بود، اما از آن زمان تاکنون این مقبولیت به ۴۴ ممیز ۹ دهم درصد کاهش یافته است.

آمریکا اکنون در صدر کشور‌های دنیا هم از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری قرار دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: