بحران گرسنگی پیامد بحران کرونا

کدخبر: 2352397

وزیر توسعه آلمان درباره به وجود آمدن یک بحران گرسنگی پیامد بحران کرونا هشدار داد و گفت: این ویروس هدف سازمان ملل درباره ایجاد جهان بدون گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ را نابود کرده است.

"گرت مولر"، وزیر توسعه آلمان در گفتگو با "آ ار دی" آلمان درباره به وجود آمدن یک بحران گرسنگی پیامد بحران کرونا هشدار داده و گفت: این ویروس هدف سازمان ملل درباره ایجاد جهانی بدون گرسنگی تا سال 2030 را به یک توهم تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: کرونا این هدف سازمان ملل را نابود کرده و می تواند به یک فاجعه منجر شود. بنابراین ما باید قاطعانه با آن مقابله کنیم.

مولر همچنین به شرایط در آفریقا اشاره کرده و با اشاره به اینکه تنها در آفریقا حدود 250 میلیون نفر گرسنه هستند گفت: خیلی ها در این منطقه ازکرونا نمی میرند بلکه ازگرسنگی که این ویروس ایجاد می کند می میرند. محدودیت های ضد کرونایی ایجاد شده ازتحویل مواد غذایی به این منطقه جلوگیری می کند. کارگران روزمزد درآمد خود را از دست داده‌اند. قیمت ها ازسال 2008 به بالاترین حد خود رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار می دهد که آفریقا می تواند به کانون بعدی شیوع کرونا تبدیل شود.

وزیر توسعه آلمان درباره وقوع ناآرامی ها و بحران گرسنگی در آفریقا پیامد بحران کرونا هشدار داده و گفت: اروپا هم از این شرایط متضرر خواهد شد.

مولر در بخش دیگری از این گفتگو این انتقاد را وارد کرد که جهان در این اوضاع اولویت های نادرستی ازجمله افزایش هزینه های تسلیحاتی را مد نظر دارد.

وی تأکید کرد که کسی که در این شرایط کاری نکند مسئول عواقب بعدی خواهد بود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: