کره جنوبی: غیبت کیم از انظار عمومی چیز جدیدی نیست

کدخبر: 2352471

وزیر دفاع کره جنوبی می‌گوید که هیچ تحرک غیرعادی در کره شمالی شناسایی نشده و کیم به صورت عادی در حال اداره امور این کشور است.

«جئونگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی در واکنش به شایعات مربوط به وضعیت سلامتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت که هیچ تحرک غیرمعمولی در کره شمالی شناسایی نشده است.

وی در عین حال تاکید کرد که غیبت کیم از انظار عمومی چیز جدیدی نیست.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی آخرین بار ۱۸ روز پیش در روز ۱۱ آوریل در یک جلسه حزب کارگران کره روئیت شده بود و از آن زمان خبری از وی در دسترس نیست. مساله زمانی حساستر شد که وی در جشن سالگرد تولد پدربزرگش «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی حاضر نشد؛ مراسمی که هر ساله با حضور وی برگزار می‌شد.

پس از آن برخی رسانه‌های ژاپنی از یک عمل حراجی ناموفق وی خبر دادند و حتی برخی رسانه‌ها مدعی شدند که وی از دنیا رفته است.

از زمان انتشار شایعات پیرامون کیم جونگ اون هیچ عکس یا ویدئویی از فعالیتهای وی منتشر نشده است اما خبرگزاری رسمی کره شمالی چند روز پیش پیام تقدیر وی از کارگران یک پروژه بزرگ عمرانی را منتشر کرده بود.

وزیر دفاع کره جنوبی به نمایندگان پارلمان گفت: اطلاعات ما نشان می‌دهد که هیچ تحرک غیرعادی و غیرمعمولی در کره شمالی وجود ندارد.

وی تاکید کرد که براساس اطلاعات جامع، ارزیابی ما این است که کیم جونگ اون به صورت عادی در حال اداره امور کره شمالی است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۹ نیز کیم به مدت ۲۷ روز در انظار عمومی ظاهر نشده بود و غیبت طولانی مدت وی در همین سال سه بار تکرار شده بود. به عنوان وزیر دفاع این مساله برای ما جدی است و همه شرایط ، نه تنها مسائل نظامی حتی مسائل مربوط به ویروس کرونا را نیز لحاظ می‌کنیم و با سازمانهای اطلاعاتی آمریکا نیز اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذاریم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: