کرونا حریف سامسونگ نشد!

کدخبر: 2352561

شرکت سامسونگ الکترونیکس با انتشار جدیدترین گزارش مالی خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی از کاهش اندک سود خالص خود تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد.

شرکت سامسونگ الکترونیکس با انتشار جدیدترین گزارش مالی خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی از کاهش اندک سود خالص خود تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد.

جدیدترین گزارش مالی منتشر شده از سوی شرکت سامسونگ الکترونیکس نشان می دهد که شیوع گسترده و همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان تاثیر و تبعات منفی بر سودآوری این غول تکنولوژی کره ای داشته است، بگونه ای که سود خالص سامسونگ در سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰ میلادی، ۴.۸۸ تریلیون وون معادل ۳.۹۹ میلیارد دلار ثبت و گزارش شده است که نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی که سود خالص این شرکت ۵.۰۴ تریلیون وون بوده است، افت و کاهش اندکی را در سال جاری میلادی تجربه کرده است.

البته این در حالیست که درآمد سامسونگ با رشدی ۵.۶ درصدی از ۵۲.۳۹ تریلیون وون در سه ماهه نخست سال گذشته به ۵۵.۳۳ تریلیون وون در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ رسیده است.

آمارها همچنین نشان می دهد که درآمد سامسونگ در این بازه زمانی نسبت به آخرین فصل از سال ۲۰۱۹ شاهد یک کاهش قابل توجه ۷.۶ درصدی بوده است که به گفته این شرکت دلیل آن کاهش تقاضای فصلی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از بازارهای کشورهای مختلف جهان بوده است.

بر اساس گزارش وب سایت market watch، سامسونگ که بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و تراشه حافظه در جهان محسوب می‌شود، پیشتر نیز برآورد و اعلام کرده بود که تبعات منفی شیوع گسترده‌ ویروس کرونا بر میزان درآمدزایی این شرکت در نخستین فصل سال جاری میلادی ناچیز خواهد بود؛ چرا که تمرکز سامسونگ همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های تولیدکننده موبایل تنها بر روی ساخت و عرضه گوشی های هوشمند نبوده و با تنوع در محصولات و همچنین اختصاص عنوان بهترین و بزرگترین تولید کننده پنل‌های نمایشگر و تراشه های حافظه توانسته تا حد زیادی مشکلات و بحران های مالی به وجود آمده در بحران کرونا را به پایین ترین حد ممکن برساند.

همچنین سود عملیاتی سامسونگ در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افتی اندک و جزئی به ۶.۴۵ تریلیون وون رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۲ تریلیون وون رشد و افزایش یافته است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: