انگلیس هم پشت آمریکا درنیامد

کدخبر: 2353126

وزیر بهداشت انگلیس برخلاف ادعای واشنگتن درباره منشاء انتشار ویروس کرونا (کووید-۱۹) در شرایط آزمایشگاهی تصریح کرد که شاهدی برای تائید این فرضیه وجود ندارد.

«مت هنکاک» در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای افزود؛ هیچ‌گونه شواهدی که نشان دهد این ویروس توسط انسان و در شرایط آزمایشگاهی ساخته شده است، وجود ندارد.

پیشتر شماری از نمایندگان مجلس انگلیس همسو با دیدگاه آمریکا، چین را به دست داشتن در انتشار ویروس کرونا متهم کردند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده «شواهد قابل توجهی» وجود دارد که حاکی است ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین به بیرون درز کرده است. با این حال جامعه اطلاعاتی آمریکا نتیجه‌گیری کرده که کرونا «ساخته دست بشر» نیست.

«اداره مدیریت اطلاعات ملی» آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که «اجماع علمی گسترده‌­ای» وجود دارد که نشان می­ دهد این ویروس ساخته دست بشر نیست.

سفیر چین در لندن، دیروز (سه‌شنبه) در سخنانی شدیدالحن اظهارنظر سیاستمداران انگلیس و آمریکا در این باره را به باد انتقاد گرفت و هشدار داد که موضع‌گیری‌های «خودسرانه» باعث مسموم شدن روابط میان دو کشور خواهد شد.

او اتهامات مطرح شده در این زمینه را شایعاتی برای سیاسی کردن یک مساله مرتبط با بهداشت عمومی خواند.

«لیو ژیاومینگ» همچنین فراخوان درخصوص بررسی منشا انتشار ویروس کرونا را از جنس شیطنت‌های واشنگتن توصیف کرد و افزود: آنها می خواهند تقصیر کم کاری‌های خود در نحوه پاسخ‌گویی به شیوع ویروس کرونا را بر گردن چین بیندازند. اما این رفتار به سود جامعه جهانی نیست.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: