بیل کلینتون در فهرست حامیان بایدن نیست

کدخبر: 2353479

بر اساس گزارش‌ها، نام رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فهرست افراد حمایت‌کننده از نامزد کنونی دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به چشم نمی‌خورد.

بر اساس گزارش‌ها، نام بیل‌ کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا، در لیست افراد حمایت‌گر جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات سال ۲۰۲۰ و رقیب اصلی دونالد ترامپ در این انتخابات، به چشم نمی‌خورد.

این در حالی است که نام باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ، سناتور برنی ساندرز، سناتور ورمونت، و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و رقیب ترامپ در انتخابات پیشین، در لیست افرادی که از بایدن حمایت می‌کنند، قرار دارد.

برخی از نمایندگان دموکرات عقیده دارند ممکن است عدم حضور کلینتون غیرعمدی و بی‌دلیل باشد و اینگونه تحلیل می‌کنند که ممکن است طرفداری بیل کلینتون با وجود پرونده رسوایی جنسی او که پیش‌تر از او افشا شد، امری نادرست و به ضرر بایدن باشد.

پیش از این بایدن درباره رسوایی جنسی کلینتون گفته بود امکان ندارد او چنین کاری کرده باشد و قطعا آن زنی که متهم به روابط نامشروع با کلینتون است، داستان را تغییر داده و به گوش رسانه‌ها رسانده است.

همچنین دموکرات‌ها عقیده دارند رسیدگی عمومی و صحبت از پرونده رسوایی‌های متعدد جنسی بیل کلینتون و به طور خاص پرونده او با مونیکا لوینسکی، کارآموز او در دهه ۹۰ کاخ سفید، در این زمان کار مناسبی نخواهد بود.

اما حامیان بایدن معتقدند از آنجایی که هیلاری کلینتون خود به صورت جداگانه برای ریاست جمهوری کاندیدا شده بود، اکنون نیز مستقل می‌تواند حمایت‌کننده شخصی خاص مثل بایدن باشد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: