مک‌کانل خطاب به اوباما دهانت را ببند!

کدخبر: 2353561

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت: باراک اوباما باید انتقادات از نحوه عملکرد دونالد ترامپ در برابر همه‌گیری ویروس کرونا را متوقف کند و دهانش را ببندد.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا، روز گذشته گفت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، باید انتقادات درباره نحوه عملکرد دونالد ترامپ در موضوع شیوع ویروس کرونا را کنار بگذارد. او انتقادات اوباما را در این زمینه «کمی بی‌کلاس» خواند.

روز گذشته در یک کارزار انتخاباتی آنلاین، لارا ترامپ، عروس دونالد ترامپ، به مک‌کانل گفت اوباما اقدامات رئیس‌جمهور در برابر ویروس کرونا را محکوم کرده است. در پاسخ، مک‌کانل گفت: «اوباما باید از جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور اسبق، تبعیت کند که پس از ترک کاخ سفید تا حد بسیار زیادی از سیاست دور ماند.»

او در ادامه افزود رئیس‌جمهور اسبق جمهوری‌خواه و پدرش (بوش پدر و پسر) پس از ترک کاخ سفید به دلیل آنکه فکر می‌کردند کار درستی نیست که از رئیس‌جمهور دیگری انتقاد کنند، «دهانشان را بستند.»

رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا در ادامه دوباره تاکید کرد: «فکر می‌کنم اوباما باید دهان خود را بسته نگه دارد. می‌دانیم که او از کار‌های این دولت خیلی خوشش نمی‌آید. قابل درک است. اما فکر می‌کنم کمی بی‌کلاسی است که از دولتی که بعد از شما آمده انتقاد کنی.»

مک‌کانل به گفتن این‌ها هم اکتفا نکرد و در ادامه انتقاد‌های خود خطاب به اوباما گفت: «تو شلیک خود را کرده ای. هشت سال آنجا بودی.»

با وجود همه این انتقادات سخت، نه لارا ترامپ و نه مک‌کانل روشن نکردند که منظورشان به کدام یک از صحبت‌های اوباما درباره عملکرد ضعیف ترامپ در مقابله با کرونا بوده است.

اما به تازگی یک گفتگو تلفنی از اوباما به رسانه‌ها درز کرده بود که در آن او عملکرد دولت را در مقابله با شیوع ویروس کرونا «افتضاح مطلق» دانسته بود. او در این گفتگو تلفنی گفت: «چیزی که با آن در حال جنگ هستیم همین گرایشات بلند مدتی است که بر اساس آن‌ها، خودخواه بودن، قبیله‌ای بودن، متفرق بودن و دیگران را به چشم دشمن دیدن در زندگی آمریکایی به انگیزه قوی تبدیل شده است.»

اوباما در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: «هرچند این چیزی است که ما در سطح بین‌المللی هم شاهد آن هستیم. این بخشی از دلایلی است که سبب شده است واکنش‌ها به این بحران جهانی کم‌جان و مبهم باشد؛ حتی بهترین دولت‌ها هم در این زمینه بد عمل کردند.»

اوباما به غیر از سخنرانی‌های ستاد انتخاباتی، هرگز از جانشین خود انتقاد نکرده و در بیشتر اوقات سکوت اختیار کرده بود. اظهارات اخیر او در مورد نحوه عملکرد دولت ترامپ در موضوع کرونا شدید‌ترین انتقاد او از جانشینش محسوب می‌شود.

آمریکا در حال حاضر با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا و بیش از ۸۰ هزار قربانی در صدر کشور‌های جهان قرار دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: