اعلام حمایت وزیرخارجه دولت بوش از نامزدی بایدن

کدخبر: 2355215

کالین پاول، از چهره‌های شاخص جمهوری‌خواه و وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در دوران جورج بوش، حمایت خود را از ریاست جمهوری جو بایدن اعلام کرد.

کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا در دوران جورج بوش، روز یکشنبه گفت که در انتخابات ریاست جمهوری آتی در ماه نوامبر به نامزد دموکرات‌ها یعنی «جو بایدن» رای می‌دهد. پاول طی یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که برای بار دوم به دونالد ترامپ رای نمی‌دهد.

پاول تاکید کرد: «مطمئناً به هیچ وجه نمی‌توانم از دونالد ترامپ حمایت کنم.» پیش‌تر و در ایمیل‌های هک شده مشخص شده بود که پاول ترامپ را یک «ننگ ملی» توصیف کرده بود.

پاول گفت که ترامپ درباره موضوعات اجتماعی و سیاسی به جو بایدن نزدیک است. وزیرخارجه دولت بوش ادامه داد: «من بیش از ۳۵ سال با او (بایدن) کار کردم و اکنون هم به او رأی می‌دهم.»

پاول در پاسخ به این سؤال که آیا وی قصد دارد برای بایدن تبلیغ کند، گفت که چنین خواسته‌ای از سوی بایدن بیان نشده است.

وی در خصوص اعتراضات اخیر در آمریکا هم اظهارنظر کرد و گفت: «اعتراضات گسترده اخیر در پی قتل جورج فلوید، یک مرد سیاه‌پوست در مینیاپولیس و رویکرد قلدرمآبانه ترامپ به ناآرامی‌ها، علت مخالفت فزاینده با ریاست جمهوری اوست.»

پاول نهایتا اعلام کرد که اعتراضات کنونی در آمریکا از نظر او بی‌سابقه است و نشان می‌دهد که وضعیت کنونی دیگر برای مردم آمریکا غیرقابل تحمل است. گفتنی است، اصرار ترامپ به استفاده از ارتش برای سرکوب مخالفان با انتقاد شدید مردم آمریکا و مخالفان وی همراه شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: