مخالفت تشکیلات خودگردان با انتفاضه در کرانه باختری

کدخبر: 2355307

«حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین اعلام کرد، تشکیلات خودگردان اجازه مشتنج شدن کرانه باختری را نخواهد داد.

«حسین الشیخ» عضو بلندپایه جنبش فتح فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» که به وسیله یک روزنامه‌‌نگار اسرائیلی انجام شد، اعلام کرد: تشکیلات خودگردان ابدا اجازه انتفاضه یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه اسرائیلی‌ها در واکنش به الحاق کرانه باختری را نمی‌دهد اما همه آنچه ما می‌خواهیم و آن را انجام خواهیم داد این است که با آنها (رژیم صهیونیستی) گفت‌وگو نخواهیم کرد.

الشیخ افزود: ما نهیلیست (پوچ گرا) یا احمق نیستیم، ما خواستار آشوب نیستیم، ما عملگرا هستیم. نمی‌خواهیم امور به نقطه بی بازگشت برود. هر کسی اقدامی علیه اسرائیل انجام دهد او را بازداشت خواهیم کرد و در زندانهای تشکیلات خودگردان نگه خواهیم داشت و مانند گذشته و طبق روال معمول به اسرائیل تحویل نخواهیم داد.

وی تأکید کرد: تشکیلات خودگردان با اسرائیلی‌ها صحبت نخواهد کرد و این پاسخ ما به الحاق (اشغال) است، اسرائیل به جای ما در کرانه باختری کار کند و مسؤولیت مردم را بر عهده بگیرد؛ در زمان فعلی ما متعهد به حفاظت از امنیت اسرائیل و آرامش در منطقه هستیم.

این اظهارات در حالی اعلام می‎شود که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی بیشتر کرانه باختری، از انحلال توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: