نفتالی بنت از از وقت‌کُشی نتانیاهو انتقاد کرد

کدخبر: 2355447

بنت که بعد از کنار گذاشته شدن از کابینه، به اپوزیسیون نتانیاهو تبدیل شده – از وقت‌کُشی نتانیاهو برای اجرای طرح اشغال به شدت انتقاد کرد: «من مطمئنم، حتی بیشتر از اطمینان، که او (نتانیاهو) این طرح را اجرا نمی‌کند».

«نفتالی بنت» رئیس حزب «یامینا» و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه مدعی شد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بر خلاف جار و جنجالی که طی هفته‌های اخیر بر سر طرح اشغال کرانه باختری به راه انداخته، نهایتاً این طرح را اجرا نمی‌کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، بنت - که بعد از کنار گذاشته شدن از کابینه، به اپوزیسیون نتانیاهو تبدیل شده - از وقت‌کُشی نتانیاهو برای اجرای طرح اشغال به شدت انتقاد کرد: «من مطمئنم، حتی بیشتر از[اطمینان، که او (نتانیاهو) این طرح را اجرا نمی‌کند».

وی ضمن درخواست از نتانیاهو برای اجرای هرچه سریعتر این طرح، با تشکیل هرگونه دولت مستقل فلسطینی ذیل طرح آمریکایی موسوم به «معالمه قرن» مخالفت کرد: «شما گفتید حاکمیت را بر تمام یودا و سامریه اعمال می‌کنید و دولت فلسطینی تشکیل نمی‌دهید».

این مقام صهیونیست ادامه داد: «من حامی الحاق هستیم و قویاً مخالف تشکیل دولت تروریست فلسطینی در قلب اسرائیل هستم. اگر قرار است این میراث نتانیاهو و گانتز باشد، ما با تمام توان با دولت فلسطینی مبارزه می‌کنیم».

بنت در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: «ما باید حاکمیت خود را بر کرانه باختری اعمال کنیم، به ترس خود پایان دهید، انجامش دهید ولی نگذارید دولت فلسطینی تشکیل شود».

پیش از این «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتُنا» نیز با بیان اینکه نخست‌وزیر این رژیم فقط حرف می‌زند ولی عمل نمی‌کند، از نتانیاهو خواست بی سروصدا طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را اجرا کند.

«جوئل سینگر» مشاور حقوقی پیشین کابینه رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده «توافقات اسلو» در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ روز گذشته هشدار داد اشغال یکجانبه کرانه باختری، بر اساس بند ۳۱ از توافق موقت اسرائیل-تشکیلات در سال ۱۹۹۵، نقض توافقات اسلو محسوب می‌شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: