جانسون: اوباش‌گری نژادپرستانه جایی در خیابان‌های ما ندارد

کدخبر: 2355573

در پی وقوع درگیری میان تظاهرات کنندگان راست‌گرای افراطی و نیروهای پلیس در لندن، نخست‌وزیر بریتانیا این تجمعات خشونت‌آمیز را محکوم کرد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا تظاهرات خشونت‌آمیز راست‌گرایان افراطی در لندن را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، جانسون روز یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: «اوباش‌گری نژادپرستانه جایی در خیابان‌های ما ندارد. هرکس به پلیس حمله کند با قدرت کامل قانون روبه‌رو خواهد شد».

به‌دنبال برگزاری تظاهرات توسط راست‌گرایان افراطی در اعتراض به تجمعات ضدنژادپرستی چند روز اخیر در لندن، بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شدند.

روز شنبه صدها شهروند راست‌گرای افراطی با ادعای محافظت از مجسمه‌های شهر تظاهراتی را در میدان «ترافالگار» لندن برگزار کردند.

این معترضان خشن تنها پس از مدت کوتاهی به پرتاب نارنجک دودزا، بطری‌های شیشه‌ای و منور به سمت پلیس پرداختند و ۶ مأمور را مجروح کردند.

در نهایت با ادامه یافتن این اعتراضات خشونت‌آمیز، از ساعت ۵ عصر در خیابان‌های اطراف پارلمان انگلیس حکومت نظامی اعلام شد و تا حدود ۷ شب تقریباً تمامی تظاهرکنندگان توسط پلیس متفرق شدند.

پلیس لندن توانست بیش از ۱۰۰ تن از این معترضان راست‌گرای افراطی را دستگیر کند و از آن‌ها مقادیر زیادی مواد مخدر کلاس A و مشروبات الکلی و سلاح کشف و ضبط کرد.

خدمات اورژانس لندن اعلام کرد در پی وقوع درگیری در این تظاهرات، ۱۵ نفر از جمله دو مأمور پلیس را تحت مداوا قرار داده است.

تظاهرات‌کنندگان ضدنژادپرستی طی روزهای گذشته برای نشان دادن اعتراض خود به گذشته امپریالیستی کشورشان به مجسمه‌های متعلق به شخصیت‌های این کشور حمله کرده‌اند.

این معترضان در روزهای گذشته روی مجسمه «وینستون چرچیل» رنگ پاشیده و روی پایه‌های آن شعارهایی علیه نژادپرستی نوشته‌اند. خبرگزاری رویترز نوشته مسئولان اکنون روی این مجسمه را پوشانده‌اند.

شهرهای مختلف آمریکا طی دو هفته اخیر در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیروی پلیس، به صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی تبدیل شده‌اند.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله بریتانیا نیز کشیده شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: