حماس خواستار انقلاب مردم فلسطین برای مقابله با اشغال کرانه باختری شد

کدخبر: 2355790

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با تأکید بر آماده بودن این جنبش برای مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی، خواستار انقلاب گسترده‌‌ای در سراسر فلسطین برای مقابله با طرح اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری شد.

«خلیل الحیة» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که این جنبش در زمان مناسب برای حمایت از آرمان فلسطین، دست به تحرکاتی خواهد زد.

الحیه در جریان یک نشست مردمی که برای مقابله با طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» در شهر غزه برگزار شد، گفت: «سلاح ما آماده و انگشتانمان بر روی ماشه و تصمیم در دست خودمان است. در زمان مناسب حرکت خواهیم کرد... هر چند به هزینه از دست دادن سرمان باشد».

وی در این نشست، خواستار انقلاب گسترده‌‌ای در سراسر خاک فلسطین برای مقابله با تصمیم جدید صهیونیستها برای اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری شد.

این مسئول حماس با تأکید بر اینکه ملت فلسطین باید با تمامی ابزارها در برابر رژیم صهیونیستی دست به انتفاضه بزند، خطاب به ساکنان کرانه باختری گفت: «به شما می‌گویم. ما حامی و پشتیبان شما هستیم. در برابر اشغالگر انقلاب کنید و زنجیرها را در هم شکنید... دیگر انتظار جایی ندارد».

خبرگزاری صفا به نقل از الحیه گزارش داد، تشکیلات خودگردان نیز نباید مانعی بر سر راه مقاومت مردمی و مقاومت مسلحانه باشد و اگر صهیونیستها فکر می‌کنند که «ملت ما از سر ضعف تسلیم خواهد شد، متوهم هستند... زمان آن رسیده که ملتها و احزاب عربی برای کمک به مسئله فلسطین، حرکت کنند».

وی با تأکید بر اینکه طرح اشغال کرانه باختری، «سرآغاز نابودی طرح صهیونیسم در سرزمین ماست»، خاطر نشان کرد: «با توطئه جدیدی روبرو هستیم که اسرائیل با آن قصد دارد، سرزمین ما را چپاول کند، قدس را یهودی سازد و کرانه باختری را منضم به اراضی اشغالی کند».

این مسئول حماس ضمن درخواست از سایر گروههای مقاومت برای تدوین برنامه کاری مشخص جهت مقابله با اشغال کرانه باختری، در پایان خطاب به رهبران جنبش فتح گفت: «بیایید تا با هر چه داریم، با هم با اشغالگر مقابله کنیم».

ژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: