هند در کرونا صاحب رکورد شد

کدخبر: 2355914

وزارت بهداشت هند با گزارش شناسایی بیش از ۱۵ هزار ابتلای جدید به کرونا در این کشور در طول یک شبانه روز، رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرد.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ هزار و ۴۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در این کشور شناسایی شده است که این رقم در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و از آغاز شیوع این بیماری در سراسر جهان چنین رقمی در یک روز ثبت نشده بود.

همچنین در این مدت ۳۰۶ نفر دیگر نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و به جمع قربانیان کرونایی این کشور پیوستند.

در میان ایالت‌های هند، ایالت غربی ماهاراشترا اوضاع بسیار بدتری در مقایسه با سایر ایالت‌ها دارد و تاکنون ۱۲۸ هزار و ۲۰۵ نفر در آنجا به کرونا مبتلا شده‌اند. پس از ماهاراشترا، ایالت تامیل نادو در جنوب این کشور است که کرونا در آن شیوع بسیار بالایی دارد و در رده سوم دهلی‌نو، پایتخت، قرار دارد.

مقامات محلی اعلام کردند که یک بیمارستان صحرایی یک هزار تختخوابی در بمبئی، مرکز ایالت ماهاراشترا، برای بستری کردن بیماران کرونایی که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود برپا شده است. این بیمارستان که در پایان ماه جاری میلادی کار خود را آغاز خواهد کرد مجهز به ۳۰۰ تخت مراقب ویژه است.

بر اساس آمار رسمی که از سوی مقامات بهداشت این کشور اعلام شده است تاکنون ۴۱۱ هزار و ۷۲۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۳ هزار و ۲۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آنچه این آمار نشان می‌دهد هند پس از آمریکا، برزیل و روسیه در رده چهارم از نظر تعداد ابتلا و از نظر شمار قربانیان در رده هشتم قرار دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: