بولتون شایعه حمایت از «بایدن» را تکذیب کرد

کدخبر: 2355974

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید که یک جمهوریخواه دوآتشه تلقی می‌شود؛ اتهام حمایت از نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از خود سلب کرد.

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای، شایعات درباره حمایت از جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را تکذیب کرد.

در همین راستا، «سارا تینسلی» سخنگوی بولتون ضمن رد این شایعه، گفت که او هرگز قصدی برای رای دادن به بایدن نداشته و طی روزهای اخیر هم مکرراً تاکید کرده که به عنوان یک رای‌دهنده جمهوریخواه در انتخابات مشارکت خواهد کرد. اما شکی نیست که به هیچ کدام از این دو نفر (ترامپ و بایدن) رای نخواهد داد.

این در حالی است که «تلگراف» روز گذشته مدعی شده بود که بولتون در جریان یک مصاحبه اختصاصی پیرامون کتابی که اخیراً علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نوشته، از قصد خود برای حمایت از بایدن خبر داده بود.

بولتون همچنین در مصاحبه‌ای که با «ای‌بی‌سی نیوز» داشت و روز یکشنبه منتشر شد، می‌گوید: گمان نمی‌کنم ترامپ برای ریاست‌جمهوری مناسب باشد. او قابلیت انجام این کار را ندارد و اصلاً یک جمهوریخواه محافظه‌کار تلقی نمی‌شود.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در ادامه می‌افزاید: قرار نیست در انتخابات نوامبر به ترامپ رای دهم اما قطعاً قصد رای دادن به جو بایدن را هم ندارم.

به گزارش مهر، کتاب جدید بولتون با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» جنجال زیادی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا راه انداخته تا آنجا که کاخ سفید سعی داشت به بهانه افشای اطلاعات محرمانه از انتشار آن ممانعت کند.

در همین حال، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که مثل بولتون از چهره‌های تندرو حزب جمهوریخواه است، او را خائن خطاب کرده و به کنایه می‌گوید «من نیز در همان اتاق بودم».

هنوز معلوم نیست روایت تلگرام از اظهارات بولتون، ناشی از سوء برداشت بوده یا اینکه وی واقعا مسئله حمایت از بایدن را طرح و سپس آن را تکذیب کرده است.

اما اگر این روایت شایعه هم باشد، فرصت کوتاهی برای بازی با افکار عمومی آمریکا به نفع بایدن فراهم آورد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: