عراق: الکاظمی ماه میلادی آینده به آمریکا می‌رود

کدخبر: 2356148

وزیر خارجه عراق در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در این کشور اعلام کرد نخست‌وزیر عراق در ادامه مذاکرات راهبردی، ماه آتی میلادی به واشنگتن می‌رود.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق در مقر وزارتخانه در شهر بغداد، با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت امدادرسان این سازمان برای عراق (یونامی) دیدار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فواد حسین در دیدار با پلاسخارت ضمن تشکر از کمک‌های سازمان ملل، با او درباره مسائل مرتبط با سازمان‌های بین‌المللی در عراق گفتگو کرد.

وزیر خارجه عراق در این دیدار بر اهمیت احترام به حاکمیت کشورش از سوی کشور‌های همسایه، تقویت اصول حسن همجواری و در پیش گرفتن کانال‌های دیپلماتیک برای مقابله با چالش‌ها و پایان دادن به بحران‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به حملات هوایی چند روز اخیر ترکیه به شمال عراق، مخالفت خود با هر گونه نفوذ یا حمله به خاک این کشور را اعلام کرد و بر لزوم پایان یافتن چنین اقداماتی از سوی ترکیه تاکید کرد و آن را در تضاد با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی برشمرد.

وزیر خارجه عراق با بیان این که دولت جدید این کشور تمایل دارد یک سیاست متعادل در برقراری روابط با همگان به ویژه کشور‌های همسایه در پیش بگیرد، اعلام کرد: نخستین سفر‌های خارجی خود، به تهران و ریاض، پایتخت‌های ایران و عربستان سعودی و برای تقویت روابط دو جانبه و گشودن چشم انداز‌هایی برای همکاری در راستای تحقق منافع مشترک خواهد بود.

دو طرف در دیدار خود به دور نخست مذاکرات راهبردی میان عراق و آمریکا، اهمیت آن در تقویت منافع دو کشور و بازتاب آن بر امنیت و ثبات منطقه نیز پرداختند و وزیر خارجه عراق اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور برای تکمیل گفت و گوی دو جانبه، ماه آینده میلادی به شهر واشنگتن سفر می‌کند.

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه عراق و نماینده دبیرکل سازمان ملل همچنین برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین را مورد و بحث و بررسی قرار دادند و در جریان آن نیز موضع ثابت بغداد برای تحقق صلح و امنیت، پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی و حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: