معوقات اجاره‌بها در دوران کرونا هزاران خانوار انگلیسی را بی‌خانمان کرد

کدخبر: 2356645

یک نهاد بررسی کننده مسائل مسکن در انگلیس گفته به دلیل عدم توانایی برخی مردم این کشور در پرداخت اجازه بها، ۴۵ هزار خانوار بریتانیایی می‌توانند بی‌خانمان شوند.

نهاد «جنریشن رِنت» که در انگلیس مسائل مربوط به مسکن را بررسی می‌کند گفته طبق گزارشی، بیش از نیم میلیون مستأجر در این کشور پرداخت اجاره بهای خود را به تعویق انداخته‌اند.

وبگاه خبری «وایس» به نقل از این نهاد نوشت، معوقات اجاره‌بها می‌تواند ۴۵ هزار خانوار انگلیسی را بی‌خانمان کند.

این نهاد همچنین هشدار داده در صورتی که امسال قبل از بیست و چهارم ماه آگوست اقدامات جدیدی در دولت انگلیس اتخاذ نشود تا از مستأجرانی که قادر به پرداخت اجاره بهای خود نیستند، حمایت شود، بی‌خانمانی در این کشور سه برابر خواهد شد.

بعد از این تاریخ هیچ حمایتی به دلیل شیوع ویروس کرونا از مستأجرانی که ممکن است برای پرداخت اجاره بها تلاش کنند، نخواهد شد.

این هشدار در حالی از سوی این نهاد مطرح شده که میزان معوقات اجاره‌بها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در انگلیس رشد چشم‌گیری داشته و از ۴ به ۱۳ درصد افزایش یافته است.

این مسئله برای شهرداری‌های این کشور هزینه مازاد ۱۱۷ میلیون پوندی در مورد اقامت موقت و سایر هزینه‌ها خواهد داشت.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس دوشنبه این هفته گفت، وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور فاجعه است.

به گزارش رویترز، جانسون در مصاحبه‌ای گفت: «شیوع کرونا فاجعه بوده، منظورم این است که برای این کشور کابوسی مطلق بوده و کشور ما شوکی عمیق را تجربه کرده است».

نخست‌وزیر انگلیس درخصوص تقاضای مطرح شده برای تحقیق درباره عملکرد دولت در مقابله با ویروس کرونا گفت بسیاری جهت بررسی این‌که «کجای کار ایراد داشته و از چه زمانی این اشکال به‌وجود آمده است» رنج بسیاری کشیده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: