خالد مشعل: طرح الحاق، بهترین فرصت برای رویارویی با اشغالگران است

کدخبر: 2356663

رئیس دفتر سیاسی سابق حماس طرح الحاق را بهترین فرصت برای راه انداختن یک رویارویی با رژیم صهیونیستی دانست.

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس طرح الحاق کرانه باختری رود اردن را فرصتی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن‌ها دانست.

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی سابق حماس همچنین گفت لحظه‌ای تاریخی به نفع فلسطینی‌ها در جریان است؛ همچنانکه وی خواهان تغییر فعالیت‌های تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

خالد مشعل در خلال میزبانی از سوی انجمن تفکر عربی در لندن اعلام کرد شکاف آمریکایی- اسرائیلی اعلام شده در خصوص طرح الحاق یا به نوعی دعوت به وا دادن بوده و یا فریب محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: آنچه در روز‌های گذشته به وقوع پیوست، تلاش آمریکا برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از الحاق نبود؛ بلکه اساس مصیبت از سوی واشنگتن است که با طرح اسرائیل اجرا می‌شود و آن نیز اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و معامله قرن بود.

وی سه مشکل را بر سر راه مسئله فلسطین عنوان و این مشکلات را این گونه برشمرد: نخست؛ شتاب آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی مسئله فلسطین. دوم؛ عدم اقدام تأثیرگذار فلسطین. سوم؛ ضعفی که کشور‌های عربی و اسلامی دچار آن شده‌اند.خالد

مشعل با انتقاد ازاینکه مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با معامله قرن به یک اقدام یا بسیج ملی فلسطین بدل نشد، تصریح کرد، حماس آماده است و طرح‌های متعددی را نیز ارائه کرده است.

این سیاستمدار فلسطینی ادامه داد: تشکیلات خودگردان در رام الله باید اقدام جسورانه‌ای انجام دهد. این فرصتی برای ماست. فرصتی که ملت فلسطین را متحد کنیم و آن را نقطه آغاز درگیری با اشغالگر قرار دهیم. در تمامی سطوح با آن درگیر می‌شویم. فرصتی برای فرسایش رژیم صهیونیستی، سازماندهی مسئله فلسطین، پیگرد این رژیمی و سلب مشروعیت بین‌المللی آن است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: