ترامپ: بایدن باید آزمون زوال عقلی بدهد

کدخبر: 2356742

رئیس‌جمهور آمریکا این بار بحث سلامت عقلی رقیب دموکرات خود را ابزاری برای هدف قرار دادن او دانست و خواستار آزمون زوال عقلی او شد.

دونالد ترامپ با مطرح کردن اینکه جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باید آزمون زوال عقلی بدهد، او را هدف حمله لفظی قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: بایدن باید آزمون زوال عقل بدهد.

او همچنین مدعی شد بعید می‌داند که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ از عهده این آزمون برآید. با این حال بایدن باید این آزمون را امتحان کند.

ترامپ که بار‌ها از عنوان «جُو خواب آلود» برای خطاب کردن رقیب دموکرات خود استفاده کرده، در برخی اظهارنظر‌های خود مدعی شد معاون سابق رئیس جمهور آمریکا از هوش اندکی برخوردار است. روزنامه واشنگتن پست ماه گذشته گزارش داد ترامپ چندین بار به مشاوران خود گفته گمان نمی‌کند بایدن بتواند از پس آزمون سلامت عقلی که از سوی پزشک کاخ سفید به عنوان بخشی از سیستم سنجش سلامت جسمی انجام می‌شود، برآید.

ترامپ و متحدان او در کارزار انتخاباتی خود به مواردی از اشتباهات لفظی و کلامی بایدن برای متهم کردن او به زوال عقلی متوسل شده اند. سخنگوی مطبوعاتی ستاد انتخاباتی بایدن ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ با این کار‌ها تنها ضعف‌های خود را به معرض نمایش می‌گذارد. او تنها به خودش اهمیت می‌دهد.

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در اولین کنفرانس خبری خود پس از سه ماه گاف‌های بسیاری داشته که از همین رو شبهات زیادی بر زوال عقل او ایجاد شده است. بایدن پس از سه ماه اولین کنفرانس خبری خود را برگزار کرد، اما در طول آن اشتباهات و گاف‎‌های بسیاری به چشم می‌خورد. به همین دلیل در انتهای جلسه یکی از خبرنگاران از او درباره انجام آزمایش «زوال عقل» پرسید و او هم در پاسخ گفت: «من این تست را داده‌ام در واقع باید بگویم مرتب این تست را انجام می‌دهم. اما بی‌صبرانه منتظرم تا توانایی عقلی من را با رقیبم مقایسه کنید.»

این مسئله تا جایی پیش رفته که درخواست پاسخ چکاپ او داده شده، اما در طول این مدت او تنها از آزمایشات جسمانی خود رونمایی کرده و هیچ اطلاعاتی از انجام تستی مربوط به توانایی عقلی خود منتشر نکرده است.

همچنین یکی از متخصصان پزشکی عمومی دانشگاه ایلینوی شیکاگو نیز با اشاره به تست‌های بایدن گفته است او از نظر جسمانی حال بسیار خوبی دارد و تنها آزمایشی که روی او انجام نشده «تست توانایی عقلی» اوست.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: