ترامپ: از انتخاب مردم ونزوئلا حمایت می‌کنم!

کدخبر: 2357260

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد کشورش از رئیس‌جمهوری که از سوی مردم ونزوئلا انتخاب شده باشد، حمایت خواهد کرد.

دونالد ترامپ در ادعایی جالب توجه گفت دولت او از رئیس جمهوری که منتخب مردم ونزوئلا باشد، حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا که با حمایت از خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا، رئیس جمهور منتخب این کشور را غیر قانونی دانسته، در مصاحبه‌ای مدعی شد که از کسی که در انتخابات و از سوی مردم ونزوئلا انتخاب شود، حمایت می‌کند.

ترامپ در ادامه با انتقاد از نظام سیاسی در ونزوئلا گفت با این حال در ونزوئلا سیستم بسیاری بدی حاکم است و جای خالی یک قانون قدرتمند در آن حس می‌شود. وی مدعی شد: ما می‌خواهیم کسی که از سوی مردم انتخاب شده رئیس جمهور ونزوئلا شود. من از کسی حمایت می‌کنم که جایگاه مردمی داشته باشد.

ترامپ در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات کشورش در ونزوئلا گفت اتفاقاتی رخ خواهد داد و آمریکا نقش فعالی در این کشور خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا افزود: دولت من در کنار شهروندان ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه ایستاده است.

رئیس جمهور آمریکا مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها و حمایت از گروه‌های مخالف دولت‌های مشروع را به همراهی برای مبارزه عادلانه برای آزادی تعبیر کرد.

ادعا‌های رئیس جمهور آمریکا در حالی عنوان شد که دولت او انتخابات سال ۲۰۱۸ ونزوئلا را که به پیروزی مجدد نیکولاس مادورو انجامید، غیر قانونی اعلام کرد و گوایدو را به عنوان «رئیس جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخت. اقدامی که به تیرگی روابط دو کشور و اعتراض مردم ونزوئلا انجامید.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: