پیش‌بینی تحلیلگر صهیونیست از پاسخ ایران به انفجار مرکز هسته‌ای نطنز

کدخبر: 2357275

یک تحلیلگر اسرائیلی پیش‌بینی کرد جمهوری اسلامی ایران پاسخ سختی در قبال واقعه نطنز خواهد داد؛ زیرا «علیرغم خودداری تل آویو از پذیرش این حمله، تهران در صورتی که به این نتیجه برسد که حمله کار اسرائیل بوده، هرگز سکوت نخواهد کرد!»

نسیم آنلاین : یک تحلیلگر اسرائیلی پیش‌بینی کرد جمهوری اسلامی ایران پاسخ سختی در قبال واقعه نطنز خواهد داد؛ زیرا «علیرغم خودداری تل آویو از پذیرش این حمله، تهران در صورتی که به این نتیجه برسد که حمله کار اسرائیل بوده، هرگز سکوت نخواهد کرد!»

«امیر بار شالوم» تحلیلگر سرشناس صهیونیست در مقاله‌ای برای سایت اسرائیلی «زمان» با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران از ابزارهای متنوعی برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی برخوردار است، نوشت: «تهران توانسته فعالیت‌های اطلاعاتی خود را تا رده‌های بالای حکومتی و نظامی در تل آویو گسترش دهد. هنوز زمان زیادی نمی‌گذرد از روزهایی که در اخبار شنیدیم یک وزیر به اتهام جاسوسی برای ایران تحت پیگرد قرار دارد. فراموش نکنیم که در همین رقابت‌های انتخاباتی اخیر، نخست وزیر ما رقیب خود را متهم کرد که موبایلش توسط ایران هک و اطلاعات آن سرقت شده است.» اشاره نویسنده، به صحبت‌های نتانیاهو می‌باشد که اعلام کرد موبایل بنی گانتس توسط نیروهای محور مقاومت هک و تمام اطلاعات آن به تهران منتقل شده است.

شالوم با این مقدمه می‌نویسد: «اسرائیل هم‌چنان سکوت کرده و حاضر نیست در قبال انفجار نطنز، قبول مسئولیت کند. هرچند موضع دائمی تل آویو چنین بوده که هرگز زیر بار پذیرش هسته‌ای شدن ایران نمی‌رود. از سوی دیگر، سبک و سیاق چنین حمله‌ای نشان می‌دهد که فرمان آن از سوی یک قدرت صادر شده است.»

این نویسنده صهیونیستی پیرامون رخداد نطنز می‌نویسد: «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد انفجار بسیار مهیب و در یک نقطه حساس صورت گرفته است. با توجه به حفاظت چند لایه و محکم مرکز هسته‌ای نطنز، این عملیات تنها از سوی یک گروه کارکشته برمی‌آید که از پشتیبانی کامل یک سازمان جاسوسی نفوذ کرده در تشکیلات برخوردارند.»

او در ادامه، ادعاهای اثبات نشده‌ای را بیان می‌کند: «این انفجار باعث انهدام هزاران سانتریفوژ نسل جدیدی شد که ایران در سایت نطنز در اختیار داشت. شاید این بزرگ‌ترین ضربه‌ای است که تهران طی سلسله انفجارهای اخیر دریافت کرده است. به زبان ریاضی، باید ده سانتریفوژ نسل فعال شود تا کارکردی معادل یک سانتریفوژ نسل جدید داشته باشد. به عبارت دیگر، در صورتی که این سانتریفوژها وارد چرخه تولید می‌شدند، سرعت غنی‌سازی ایران ده برابر سرعت فعلی می‌شد!»

شالوم این‌گونه نتیجه می‌گیرد: «انفجار در محل حساس و به شکل دقیقی رخ داده است. این کار مستلزم آگاهی از اطلاعات دقیق پیرامون محل نگهداری این سانتریفوژها و فراتر از آن دسترسی بالا برای اجرای این عملیات است. پس تردیدی نمی‌ماند که یک سازمان جاسوسی کارکشته پشتیبان این عملیات بوده است.»

نویسنده صهیونیستی در ادامه با اشاره به حملات پیشین مانند تجربه ویروس استاکس نت در سال ۲۰۱۰، نتیجه می‌گیرد که این عملیات از سوی تل آویو صورت گرفته است. در پایان این پرسش مهم مطرح شده که پاسخ احتمالی ایران چگونه خواهد بود؟ «واقعیت این است که تهران برای پاسخ به حملات اسرائیل ابزارهای مختلفی در اختیار دارد. در رسانه‌ها اخباری مبنی بر تلاش برای مسموم کردن آب شرب اسرائیل منتشر شده بود. فراموش نکنیم که تهران حضور اطلاعاتی و جاسوسی قابل توجهی در این‌جا دارد. حتی اگر تهران بخواهد به جای پاسخ‌های اطلاعاتی، به صورت نظامی پاسخ دهد، باز هم نیروهای نیابتی ایران فرصت‌های خوبی در اختیار تهران می‌گذارند. به همین جهت، حساسیت‌ها و آمادگی‌های دفاعی نیروهای نظامی، اطلاعاتی و حفاظتی باید در بالاترین سطح باشد.»

ارسال نظر: