مانور مشترک ارمنستان و روسیه در آینده‌ای نزدیک

کدخبر: 2357757

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، نیروهای مسلح ارمنستان به همراه نیروهای روسی مستقر در شهر گیومری، واقع در شمال غربی این کشور مانور مشترک برگزار می‌کنند.

پیش از آن وزارت دفاع روسیه از بررسی وضعیت نیروهای مستقر در مناطق نظامی جنوبی و غربی ارمنستان و همچنین یگان­های ویژه نیروهای هوابرد و نیروهای دریایی خبر داده بود.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ارتش ارمنستان فعالیت­های مشترک با نیروهای روسیه خصوصا با پایگاه نظامی صد و دوم مستقر در گیومری را مدنظر دارد و این اقدامات در چارچوب تمرین­های معمول است؛ هم در اراضی ارمنستان و هم دیگر مناطق تمرینی

این سخنگو همچنین گفت، تانک­ها و یگان­های توپخانه ­ای و نیروهای پیاده نظام ارمنستان در این مانورهای مشترک شرکت خواهند داشت.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در رابطه با همکاری نظامی کشورش با روسیه در بحبوحه تنش­های جاری با جمهوری آذربایجان گفت، نیروهای ارمنستان قادر به اجرای وظایفشان در مرز هستند.

پایگاه صد و دوم منطقه نظامی جنوبی روسیه از ۱۹۹۵ در شهر گیومری ارمنستان مستقر است. مسکو و ایروان در سال ۲۰۱۰ توافقی را برای تمدید اجازه این تاسیسات نظامی به دست مسکو تا سال ۲۰۴۴ به امضا رساندند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: