کالین: نیرو‌های حفتر باید از الجفره و سرت بروند

کدخبر: 2358192

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره توافق با روسیه برای برقراری آتش‌بس پایدار در لیبی اعلام کرد خلیفه حفتر مشروعیت ندارد و نیرو‌های آن باید از مواضع اصلی خود در لیبی خارج شوند.

ترکیه و روسیه روز چهارشنبه برای برقراری آتش‌بس پایدار در لیبی توافق کردند و ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این باره اعلام کرد: ما به تازگی به توافقی با روسیه رسیده ایم تا برای رسیدن به آتش‌بسی معتبر و با دوام در لیبی تلاش کنیم.

کالین افزود: برای اینکه آتش‌بس دائمی باشد، هرگونه توافقی باید بر اساس بازگشت شرایط لیبی به شرایط سال ۲۰۱۵ و عقب‌نشینی نیرو‌های حفتر از شهر سرت، خروج از میادین نفتی شرق لیبی و خروج از پایگاه هوایی الجفره در مرکز این کشور باشد.

کالین با تاکید بر اینکه هرگونه مداخله مصر در لیبی باعث مانع‌تراشی در جهت پایان جنگ می‌شود و برای قاهره خطرناک خواهد بود گفت: حفتر توافقات آتش‌بس پیشین را نقض کرده است و یک شریک قابل اعتماد محسوب نمی‌شود، به همین دلیل دیگر شخصیت‌ها در شرق لیبی باید ایفای نقش کنند.

وی افزود: ما حفتر را به هر حال یک بازیگر مشروع تلقی نمی‌کنیم. اما پارلمان دیگری در طبرق وجود دارد. بازیگران دیگری در بنغازی وجود دارند. مذاکرات باید میان آن‌ها صورت بگیرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: